Senaste nytt

Manila - Stockholm, enkel i november

Har suttit och spånat på Ethiopian och för att göra en galen hemresa till att omvandla den till än ännu lite mer skvatt tokig sådan så kommer jag nog satsa på denna... Men vet någon vad det är för boknings/biljettklass på den? Behöver försäkra mig om att den faktiskt ger mig de Miles jag behöver. :)

Bokningsklassen framgår under bokningsprocessen:

Ethioian.jpg

Dessutom ger nästan alla (utom I, X, N, R och Z) bokningsklasser hos Ethiopian minst 100% till Miles & Smiles. Givetvis kan du åka med något annat flygbolag än Cebu Pacific till nordostasien, men du spräcker din budget i så fall, men det antar jag att du har koll på.

Last edited:
Pas på med ET i bookningsklasse P, der er billig business men som vistnok ikke giver points til andre *A end deres eget Sheba FFP

Det är ju en tusenlapp billigare än Ethiopian, frågan är då intjäningen...
Å ena sidan, ta ett stopp i Warzawa eller två stopp i Tokyo och Addis..? Det är ju lite roligare med alternativ två. :D

@Budgetresenär Jo, såg såg det i den andra tråden med Doktorns eminenta och pedagogiska undervisning. Tack för förtydligandet. :)

@pep Det lockar men det spricker min budget hutlöst... Billigaste och enklaste resan är MNL - BKK - ARN med Thai men det är varken roligare eller smart ur intjäningssynpunkt.

Jo, budgeten är rätt stram men att få ihop tre städer med lite lokal mat i Seoul, lite hysteri i Tokyo några timmar, en natt i Addis samt loungehopping på tre nya flygplatser lockar... :D
Men det kan det ju vara värt att lägga en 1000-1500kr för att få uppleva innan man möglar in sig på en ny arbetsplats med snålblåst och blaskväder. ;)

• Gilla
Reactions: pep
Loungerna i Addis kan du leva utan... och jag skulle starkt rekommendera gula febern vaccination om du ska bege dig utanför flygplatsen. (Och faktiskt även om du bara byter där!)

Loungerne i ADD er so-so. Men deres kaffe er ekstremt god og de har masser af spændende varme retter fra buffét'en. Hvis det har stået længe hopper man over i en anden lounge. Yellow Fever: vaccinationen er en joke og ikke anbefalet af mange læger, da den ikke hjælper. Men dit gule vaccinationskort kan være vigtigt. Få lagt et utydeligt stempel ind og skriv en plausibel dato. Selv skriver jeg "Saturday night fever" - det går altid godt. Jeg underskriver selv - jeg har jo en doktorgrad :)

Loungerna i Addis kan du leva utan... och jag skulle starkt rekommendera gula febern vaccination om du ska bege dig utanför flygplatsen. (Och faktiskt även om du bara byter där!)

Hade väl mest tänkt att hänga i loungen i max en timme innan sista benet till Stockholm.
Hmmm... Om jag lyckas hitta någon vaccinationscentral som vaccinerar mot gula febern och inte kostar 7000kr så...

Loungerne i ADD er so-so. Men deres kaffe er ekstremt god og de har masser af spændende varme retter fra buffét'en. Hvis det har stået længe hopper man over i en anden lounge. Yellow Fever: vaccinationen er en joke og ikke anbefalet af mange læger, da den ikke hjælper. Men dit gule vaccinationskort kan være vigtigt. Få lagt et utydeligt stempel ind og skriv en plausibel dato. Selv skriver jeg "Saturday night fever" - det går altid godt. Jeg underskriver selv - jeg har jo en doktorgrad :)

Jag har varken varit på Afrikas kontinent eller några gula vaccinationskort...
Hur stor är chansen att man råkar ut för GF om jag ändå endast tänkt vara på hotellet som Ethiopian Airlines bjuder på genom att äta, sova, ligga vid poolen, äta och sedan ta mig en gubblur innan jag åker tillbaka till flygplatsen?
Jag menar rent generellt ni som vet och har erfarenhet utav kontinenten, @agehall och @pep ?

Toppen