Senaste nytt

Manila igen!

Hej Jensenma,

Ah - det tror jeg du har helt ret i. Jeg har prøvet A350 til Singapore og ja den er bestemt super! Jeg er dog lidt mere misundelig (eller måske bare irriteret over at jeg ikke tænkte på det selv da jeg bookede turen nu her) på din tur via London med A380 - det ville jeg jo virkelig gerne en tur med - og gerne hos Qatar Airways. Men ja, prøv rigtig gerne at tage lidt billeder undervejs - det kunne være super!

12 timer i Manila! Det slår godt nok min minimumsrekord på 3 dage :) Må jeg spørge hvad man når at lave i Manila på 12 timer?

Hvis du vil på en tur ud af byen kunne du finde nogen som kan køre dig ned til Tagaytay og ud til Lawang Taal Søen. Dér er ret fint og man kommer ligesom helt uden for storbyen. Du kan forsøge dig med de lokale snacks af friturestegte Tawilis som går udmærket med øl :) De opdrætter dem præcist nede i søen. Det tager 1,5 times tid hver vej at køre - husk at bede chaufføren tage skyway'en og betale det (lidt) mere det nu koster og undgå køerne neden under...

Ellers er der også lokal sightseeing i Manila. Rizal Park er fin og historisk.

Du ved det sikkert, men bedste måde at komme ud på er at bede hotellet hjælpe med en chauffør. Jeg har været så heldig at være ude med kollegaer og det er også en super mulighed dog.

Rigtig god tur! Jeg glæder mig til at høre om A380 oplevelsen!

Last edited:
Du er i øvrigt opmærksom på dette her, ikk? OfferDetails

Dobbelt op på QMiles og QPoints når du flyver 3 min sectors senest 15/4. Man skal registre sig før man rejser, men derefter skulle det ske automatisk efter 3 flyvninger.

Last edited:
Hejsa,

Tak for svar og tips. Jeg er BA emerald, så optjener der, så bruger ikke Qatar Privilege, men virker som en god deal. Med min tur til Manila næste uge får jeg nok BA tier points til Concorde Room Card, hvilket er nær det ypperste inden for BA (5000 TP's på 12 mdr)

12 timer i Manila?

Faktisk var det ankomst ca kl 9.00 fra Seoul og ud med QR 17:10. Det var møder med leverandør og venues ifbm med det event som nu bringer mig tilbage. Jeg arbejder for en større dansk virksomhed med ansvar for alle eksterne møder og events og vi har en stor aktivitet næste uge i Manila. I November var jeg til et møde i Seoul et par dage og brugte muligheden for at besøge Manila på vej tilbage, for at sikre kvalitet af vores event næste uge. Jeg rejser en hel del, men er typisk "on location" blot en dag eller to. Mere og mere i Asien, hvilket jeg foretrækker frem for USA. Har også en del rejser til Syd Amerika.

Jeg sørger for en god report fra turen, men har allerede en god fornemmelse af at det bliver en super oplevelse,

Hej

Martin

Jeg rejser en hel del, men er typisk "on location" blot en dag eller to. Mere og mere i Asien, hvilket jeg foretrækker frem for USA. Har også en del rejser til Syd Amerika.

Jeg sørger for en god report fra turen, men har allerede en god fornemmelse af at det bliver en super oplevelse,

Det lyder altså utrolig spændende! :) Igen - god tur i næste uge.

Lige et par billeder ude fra Lawang Taal ved Tagatay. Inklusive de små Tawili fisk :)

www.laje-foto.dk - 20150509 - DSC_9223.jpg
De er fiskekasser nede i søen. Vulkan i baggrunden. Desværre var det diset da jeg var derude.

www.laje-foto.dk - 20150509 - DSC_9226.jpg
Menu - det er ikke dyrt at spise der og maden var OK :)

www.laje-foto.dk - 20150509 - DSC_9228.jpg www.laje-foto.dk - 20150509 - DSC_9229.jpg

Nu er jeg så vel fremme i Manila. Min første solo tur med Qatar Airways med guldkort. Det gjorde faktisk lidt en forskel i service nivauet tror jeg.

Efter at have sagt farvel til familien og passeret security i København med nærmest 0 kø i FastTrack gik jeg dirkete til gaten da der var 30 minutter til boarding. De startede endda tidligt så jeg var om bord over en time før afgang. Priority boarding blev styret strengt. Blev pænt budt "velkommen tilbage, mr. Jensen" og fik min plads. Kort efter kom cabin manager forbi, bød velkommen og præsenterede sig og spurgte om der var noget de kunne gøre for mig - det var nyt og sikkert på grund af mit guldkort (?). Hun var hele turen igennem tilstedeværende på den gode måde så absolut plus for det. Der var stadig ingen champagne før afgang - til gengæld virkede det til at de denne gang havde rigeligt med og som I kan se på billederne var baren endda pakket op i dag inklusive en flaske rosé som man selv kunne skænke af. Det var ganske fint.

Knap så fint var til gengæld at da jeg bad om at få "Grillet Filet of Beef" til hovedret fik at vide at dén var der vist ikke mere af. Men FA ville checke. Jeg var den 3. passager i hendes række. Samme besked fik en 3-4 efter mig. Hun vendte så tilbage og sagde at det var der desværre ikke så om jeg ville have kylling i stedet for. Mit svar var, at det var jeg rigtig ked af da jeg egentlig havde glædet mig til steak og at jeg desuden syntes det var ret dårlig planlægning at der allerede for den 3. passager ikke var mere af det. Jeg tror faktisk ikke de to før mig havde bestilt steak så det var muligvis slet ikke med. Men bad så om kylling i stedet. Cabin Manager gik forbi imens og hun kom kort tid efter til mig og undskyldte mange gange at de ikke havde den annoncerede menu tilgængelig - men hun havde fundet en anden steak menu som de kunne lave til mig. Hvis jeg ikke brød mig om den fik jeg selvfølgelig kylling. Jeg ved ikke hvor den kom fra (formentlig economy class) men det var faktisk ret fint og velsmagende, pænt anrettet med små stykker grov kartoffelmos til, gulerødder og grønt. Fyren bag mig som hun også havde hilst på tidligere fik tilbudt det samme, men de øvrige gæster som havde spurgt efter steak blev ikke. Cabin Manager kom igen og spurgte om jeg ikke havde lyst til at prøve en af deres dessertvine - og deres panna cotta til som hun mente var ret god. Hun kom forbi med udvalget af vin (2 forskellige) så jeg kunne smage inden. Alt i alt faktisk rigtig fin service.

Så endte med et ganske fint måltid. Røget laks til forret (den var stor af en forret), beef af ukendt oprindelige til hovedret, Gourmet Ice cream med 10 års portvin (og nej den er på ingen måde nær den de havde før fra 1974) og panna cotta. Så var jeg også godt mæt, hentede et ekstra glas champagne i baren og straks var cabin manager der - "would you like some more nuts, sir?". Det fik jeg så, sprang kaffen over og tog mig en lur inden vi kom frem til Doha. Flyet var 2/3 fyldt på turen.

Vi ankom til Doha 20 minutter for planen så var der lidt bedre tid til transfer. Jeg sendte en tanke til mine kufferter som havde fået et "Rapid Transfer" mærke på - men de nåede faktisk hele vejen frem også. Gik direkte fra ankomst gate til gaten til Manila frem til døren og efter 2 minutter startede boarding. Igen først boadring for business class og andre som forsøgte at komme igennem blev afvist og bedt om at vente. Jeg var igen den første om bord og fandt min plads, blev budt velkommen tilbage og fik et glas vand først da jeg var tørstig. Efter et øjeblik kom en FA over og spurgte om jeg var OK med at flytte til en anden plads - som også var en fin vindues plads. Konkret fra 2A til 3F så de kunne seate et par hvor jeg var. Det var OK og FA bar min håndbaggage over og takkede mange gange for at jeg var villig til at hjælpe. I modsætning til Emirates er de bagerste rækker og Economy afskildt af galley og toiletter så selv om man sidder på række 4 er det alt andet lige ret fredeligt og uden støj fra economy. Efter at have flyttet fik jeg et glas Champagne inden afgang og bestilte en G+T efter afgang og så blot steak+omelet til morgenmad så tæt på ankomst som muligt. FA tilbød at væke mig 1 time før ankomst, det var fint. Igen kom Cabin Manager forbi for at hilse velkommen. Fik pyjamas som vanligt som jeg straks skiftede til.

Pushback til tiden og kort tid efter vi havde nået cruisehøjde fik jeg min G+T og flere nødder. Herefter var det tid til at sove - og jeg tror faktisk jeg fik cirka 5,5 timers samlet søvn. Jeg plejer ikke at sove så godt, men jeg er som jeg tidligere har nævnt rigtig glad for Qatar Airways sæder i 777ER som jeg syntes har noget bedre plads end i dreamliner. At jeg har en sidemand gør mig ikke noget. Vågnede kort i løbet af natten hvor der var ret kraftig turbulens og kom i tanke om at jeg havde glemt at spænde sikkerhedsbæltet - faldt i søvn igen og nåede aldrig at spænde det.

Jeg vågnede af mig selv inden ankomst og FA kom straks for at servere morgenmad. Det var en rigtig fin tur med god service. Morgenmaden var OK uden at være prangende. Der var helt fyldt i business class.

Vi ankom 15.30 lokal tid og da klokken var 16 var jeg ude ved min taxi igennem emigration, baggage og told. Meget effektivt og priority baggage fungerede perfekt. De har endda indrettet en lille sektion ved baggebåndet til "Business / Gold card". Den er dog ret kort og med plads til måske 5 personer med en vogn - men man må heldigvis også godt stå lidt længere nede af båndet .

Alt i alt en rigtig fin tur og absolut godkendt. At de faktisk fandt steak til mig selv om de ikke havde det, må vel give plus point selv om jeg syntes det er dårligt at de ikke har det med som er annonceret. Til gengæld var der nok champagne denne gang! Servicen fik lidt en tand op, er spændt på at se hvordan det er på hjemturen :)

IMG_1192.jpg IMG_1200.jpg IMG_1202.jpg IMG_1205.jpg IMG_1206.jpg IMG_1207.jpg IMG_1209.jpg IMG_1211.jpg IMG_1212.jpg IMG_1213.jpg IMG_1224.jpg

Jeg forstår ikke helt konceptet med at levere en menu, hvor man så slet ikke har noget af udvalget med. Så kan man da i det mindste nævne det i forbindelse med, at menuen deles ud. Den der med at håbe, at kunden vælger noget er andet virker lidt uproffesionelt.

På min tur fra Ho Chi Minh City i går var der overhovedet ingen champagne med. Det var også først, da jeg spurgte efter det, at det blev oplyst.

Toppen