Senaste nytt

Manage my booking på British Aiways webbsida

Hur gör man om man vill få upp bokningar i sin profil / få in sitt kort nummer för bokningar till USA där hela passnamnet är inskrivet ( men i executive club, bara tilltalsnamnet) lyckas inte lägga till denna i my bookings, detta för att kunna välja plats etc ? !

Bokade en tripp till London via BA hemsida för några dar sedan. Efter bokningen försökte jag gå in via manage my booking men får direkt medelandet att jag " försökt för många ggr, försök igen om 24 tim". Ringde deras "kundtjänst" och även den jag pratade med sa att jag försökt logga in med fel boknnr och får försöka igen efter 24 tim, vilket inte stämmer. Har nu försökt efter 24 tim och efter 48 tim men funkar fortfarande inte. "Kundtjänst" hävdar fortfarande att jag försökt för många ggr.....börjar kännas som en moment 22 situation....
Nu är det inte hela världen att jag inte kan logga in då den jag talade med fixade mina ändringar, men undrar om någon varit med om något liknande och hur ni isåfall löste problemet?

Har du kanske en password manager installerad som håller reda på dina lösenord och som försöker göra autologin åt dig?

BA:s site är "högst buggig".
Jag har märkt att den blir mycket stabilare om man väljer Engelska som språk.

Hur gör man om man vill få upp bokningar i sin profil / få in sitt kort nummer för bokningar till USA där hela passnamnet är inskrivet ( men i executive club, bara tilltalsnamnet) lyckas inte lägga till denna i my bookings, detta för att kunna välja plats etc ? !

Det där hade jag problem med, slutade med att jag ändrade min profil så att det stämde med passet.

Har du kanske en password manager installerad som håller reda på dina lösenord och som försöker göra autologin åt dig?

Inget sånt installerat. Rensade historik och cockies inför senaste försöket men det hjälpte inte heller. Har testat att använda länken som finns i bekräftelse mailet och (efter 24 tim) direkt via BA sida....
Får väl vänta några dagar och försöka igen.

BA:s site är "högst buggig".
Jag har märkt att den blir mycket stabilare om man väljer Engelska som språk.

Får testa att byta språk..

Nja, det är väl så att de har angett en brasklapp för bokningar gjorda på extern site / resebyrå att man bör vänta upp till 24 timmar. Tror dock det mest har att göra med att komma undan frågor i de fall externa parter inte utfärdar biljetterna förrän på kvällen/natten till exempel.

Utfärdas biljetterna på en gång syns de på en gång hos ba.com

Toppen