Senaste nytt

Man ska aldrig säga aldrig, men aldrig mer codeshare via resebyrå!

ska ta kontakt med alla parter

Nej, ta kontakt med rätt part istället, vilket borde vara SAS förutsatt att du krediterar till EB. Om inte, så blir det nog värre.

När saker utanför ens kontroll skiter sig så kan man väl få Original Routing Credit (ORC)?

I vissa fall, ja. Så länge det är SK flighter och man krediterar till EB bör det gå att lösa, men hade det varit en LH-flight hade det nog varit värre.

Nej, ta kontakt med rätt part istället, vilket borde vara SAS förutsatt att du krediterar till EB. Om inte, så blir det nog värre.

I vissa fall, ja. Så länge det är SK flighter och man krediterar till EB bör det gå att lösa, men hade det varit en LH-flight hade det nog varit värre.
Eh det var just det. Undrar vilken som är rätt part. Bokat hos OTC, flyger LH och UA med 116-xxxx biljett och krediterar mycket riktigt alla leg till EB.

och det beskriver min känsla till A380 som jag undrar varför så många suktar efter. Längtan efter att åka buss? Jag[/QUOTE]

Är inte alla plan bussar, det bara kör på 10 000m. Men med A380 så titta på den gärna nerifrån marken i nosen det är ju ett under att den bara lyfter. Ja jag har aldrig åke den, an as they say. Never met you heros. Att åka är kanske som alla andra

Jag vet inte vilket bolag du flög med igår, men de bolag jag flyger med underhåller sina maskiner.
Just igår var Swiss.
Men vanligen nu i Afrika. Nuff said.

@agehall vad tror du om Original Routing Credit (ORC) med M&M om jag flyger Swiss??

Jo, det finns bra anledningar till att jag inte flyger med fransmännen heller, oavsätt vilken flygplansmodell de har.

Men fransmän bygger ju Airbus:eek:
If it aint Boeing you aint going, är det så du tänker.??

Jag har en bekant som har jobbat på Boeing och bruka fråga mig. Skulle du köpe en franske bil ??? Inte ändå flyger du Airbus???
Sorry for muli citat angehall:oops:
Och OT Brandt

Eh det var just det. Undrar vilken som är rätt part. Bokat hos OTC, flyger LH och UA med 116-xxxx biljett och krediterar mycket riktigt alla leg till EB.
Inom *A är det operating carrier som i 9 fall av 10 är rätt part. I ditt fall rör det SK-flighter och EB så då skulle jag absolut börja där.

@agehall vad tror du om Original Routing Credit (ORC) med M&M om jag flyger Swiss??

@Senator kan mer om M&M än vad jag kan, men det låter inte alls otroligt att de kan lösa det.

Men fransmän bygger ju Airbus:eek:

Ja, jag vet! Det där är en stor inre konflikt hos mig. Jag gillar generellt sett Airbus-plan bättre än Boeing, men jag är inte så förtjust i att de sätts ihop i Frankrike...

Ombord tycker jag UA B787an är bättre än LH A380 vi flög med dit. Luftig, ljus & fräsch, större toalett, bättre IFE och bättre kabinluft. Personalen ombord denna flight är också trevligare än det var på LH, men det kan ju såklart variera. Maten var bättre på LH.
Liten reflektion nu när vi landat. Luftkonditioneringen är alldeles för hetsig på 787an. Känns som den är på konstant max (med tanke på ljudet i taket).

Munstycken som man justerar luften med på platserna D-E-F sitter så högt att man bör vara 2,50m lång för att justera från sittande position.

Ljudnivån för landningsställ, flaps, hydraulik är väldigt hög om man sitter på rad 16-24 dvs Economy Plus (över vingen).

Gardinen dimmar upp/ner för sakta. Man hinner ju inte "öppna" den för att fota något spännande utanför. :)

Toppen