Som flera här redan har nämnt så fungerar inte online incheckning på SAS från Malta. Anledningen är att SAS använder sig av KM (Air Malta) system för incheckning, vilket inte synkar med SAS, eller någon annan heller för den delen. Bra att veta är också att det mycket ofta (tidigare alltid) är så att man måste efterregistrera poäng för SAS flygningar härifrån Malta.
Jag (kanske fler) tjatade på SAS järnet förra året för att få de att åtminstone någonstans på hemsidan förklara att deras marknadsföring om att man ALLTID kan välja plats och checka in online inte stämmer från Malta. Efter flera påtryckningar la de ut en liten notis på hemsidan i alla fall. Dessvärre ville de tydligen inte lägga ut information om att poängen så gott som aldrig registreras för flygningar från Malta... Anledningen är enligt SAS customer service densamma som onlineincheckningen.
Tips om du reser i M: Incheckningspersonalen här på Malta brukar inte släppa rad 16 (bästa nödutgångsplatserna) till någon som inte uttryckligen ber om det. Charterfolket verkar inte ens fråga och de utgör ju säkert 50% av kabinen. Jag har alltid fått rad 16 när jag frågat om den och jag brukar sällan vara tidigt på flygplatsen.