Senaste nytt

Malta 20-25 augusti 5 stjärnigt hotell till lägsta pris, tips om koder (promotions)

Jag har av förklarliga skäl inte bott på Westin Malta. Men däremot spenderat en del tid på hotellet. Även om det inte skulle vara mitt förstahandsval så är det ändå ett helt OK hotell. Värt att veta är att hotellet ligger lite ensamt och avsides till. Det är dock bara några hundra meter till både Paceville (bargatan) och Spinola Bay (restaurangkvarteren).

Mitt intryck av Westin på Malta är att det helt saknar personlig touch och inte ger något särskilt välkomnande intryck. Tänk "stort-femstjärnigt-öststatshotell" med hyfsat bra service.

Prismässigt brukar dock Westin Malta straffa ut sig själva IMHO.

@ Alx: Själv har jag funderat på The Xara Palace i Mdina. De ingår i Relais & Châteaux, en kedja jag gillar. Vad vet du om detta hotell? I Mdina har jag varit, så platsen känner jag till.

Att hitta en 5* för 1000-lappen tror jag inte på. Detta hotell tar 329 €/natt vid förskottsbetalning.
De har också '4-nights accommodation on BB- Arr & Dep transfers-one dinner for 2 excl beverages' för 292:50 €/natt.

Jag har tyvärr aldrig varit inne på Xara Palace. Men jag har bara hört positivt om hotellet från de få jag känner som har bott där. Personligt, speciellt och "äkta". Hotellet får ju inte bara Westin, utan alla de 5-stjärniga hotellen i St Julians att framstå som opersonliga. ;)

Det är dock viktigt att man, precis som du, är medveten om hur Mdina är som ort och vart byn ligger. I övrigt en av Maltas trevligaste byar för den som inte jagar uteliv och havsbad runt knuten.

Toppen