Senaste nytt

Maldiverna via Oslo

toer00

Medlem
Lite retrospektivt blir det... ;-)

Nästa etapp blev DOH-CDG (Doha - Paris CGD) och även här "Equipment Change", en 777-300 ER med Q-suites dagen innan blev nu en A380!.
Iofs inte stängda sviter men däremot en luftigt och ljus business kabin. Ett rent nöje att flyga med världens största passagerarflygplan för världens bästa flygbolag. Airbus A380 med Qatar Airways. Maffig upplevelse.

Vilken service, se och lär SAS, Lufthansa, BA och övriga...
Vi var 48 st i business-kabinen (fullsatt) och serverades av 6 st värdinnor/värdar. Servering som på restaurang, inga vagnar i gångarna, äkta porslin, glas och bestick. Servett i knät...
1f60e.png
.

Får ni chansen, prova!

Se också Non-Stop Dans review...

C3A71CC6-1A35-479D-8792-F713929E9DE2_1_105_c.jpeg


7FFE86A7-BB0D-4704-A246-B42533D1CC18_1_105_c.jpeg



4B539455-9BE9-4D91-AC2E-7F0213D1561E_1_105_c.jpeg


5714D7D6-B977-4B13-B240-1B71470885C9_1_105_c.jpeg


9009CCB8-BC4D-4290-999B-FF4062BD02B9_1_105_c.jpeg


BC653174-9532-46E5-8F9E-C1E2DB49317E_1_105_c.jpeg



5E5DB87C-4DD2-4F67-9911-7337469F2144_1_105_c.jpeg
 

Attachments

  • 82B61291-C893-443C-8EDD-42AAAC142A36_1_105_c.jpeg
    82B61291-C893-443C-8EDD-42AAAC142A36_1_105_c.jpeg
    135,5 KB · Visningar: 74

toer00

Medlem
Lite mer om vårt hotell.

Hotellet på Maldiverna, Siyam World, är nytt sedan 5 månader tillbaka, https://www.sunsiyam.com/siyam-world/
Det är Maldivernas största på en av deras största öar ca 4 km i omkrets (formen som en limpa), Opening of The Siyam World Maldives, a 5* All Inclusive Resort

Vi bodde i en s.k. Reef Pool Villa, Water Villa with Slide Maldives | Siyam World Luxury Resort som låg lite för sig själva lungt och skönt tillsammans med några andra villor. Villorna förutom att de låg över vattnet, hade både pool på "uteplatsen" och rutschkana ner i vattnet:

Villorna var moderna och väl utrustade. Med 8 st restauranger och 6 barer blev det aldrig långtråkigt. Häftig flora och fauna både i vattnet och på land. Fanns en mer familjevänlig sida med vattensporter och en hinderbana ovanpå vattnet bl.a. Vi tog deras inklusive paket som kallas WOW, in det ingick i stort sett ALLT och även faktiskt äkta champagne och "premium brands". Frukost restauranger med äggkockar och champagne... ;-) Vänlig och snabb service!

Sickar med lite bilder så får de som är intresserade lite inspiration!

1DB17A0A-4CB8-415C-8920-580493D3361F_1_105_c.jpeg

B6D749CC-B93C-43C2-9219-793AFBFF06CA_1_105_c.jpeg


1B665FDA-DD79-4E81-9566-18BC3AD86B06_1_105_c.jpeg


A141AD7B-A36A-4BDC-8E80-AB37C16FEF06_1_105_c.jpeg


96545D58-3F70-4129-86D6-AD4BA0C975D7_1_105_c.jpeg



50D7964B-EE0A-451A-B3B8-5C34B7F84080_1_105_c.jpeg


9F518FBA-11C0-410E-9DAE-3ABF2E6CBCDC_1_105_c.jpeg


692253E9-F662-44B4-A56C-2C8F5E363995_1_105_c.jpeg


FD0D9142-88AD-4771-8C08-76B1359CF6D9_1_105_c.jpeg


B0A5773F-A97E-4753-95A1-7DB5A36D31E8_1_105_c.jpeg


9EAF15D6-FB0C-47BD-B375-47E9B4AD083E_1_105_c.jpeg

 

toer00

Medlem
Lite mer om själva resan.

Vi åkte business class, OSL-DOH-MLE-DOH-CDG med QR. Anslutningar med SAS fr ARN, ut OSL, hem CDG med Eurobonus poäng. FlyPremium för 2 personer, dvs åka i SAS PLUS men poäng fr. SAS GO drogs.

Vi bokade i P-klass, vilket innebär 120 dagars förbokning restriktioner på dagar och ingen lounge eller pre-seating (Utan att beta 730 Nok per segment). Men med korta anslutningar i Doha så ansåg vi att vi kunde leva utan detta, och möjligheten att betala in sig fanns också tillgänglig. Genom att hänga på låset när on-line incheckningen öppnade fick vi stort sett de platser vi ville ha.

Då SAS ställde in morgonflighten mellan ARN-OSL så fick vi åka till OSL redan på lördag kväll och övernatta på Gardemoen (Radisson Blu).
Anledningen till denna något komplicerade resväg var att vi ville åka Business till ett bra pris med QR. Skillnaden i pris mot STO-DOH-MLE-DOH-STO var så pass stor att vi prioriterade denna udda resväg. Sedan att vi fick Q-Suites, OSL-DOH, Cathay Pacific 777:eek:r DOH-MLE-DOH samt A380 DOH-CDG...gjorde inte saken sämre.

Kuriosa, sista sträckan CDG-ARN där ersatte SAS en A320 med en Air Baltic A220 med "Skynke"... ;)

Vill ni veta mer om priser, tider hotell mm, PM: gärna till ig, så skall jag försöka svara.
 

Sir Lemon

Medlem
Lite mer om själva resan.

Vi åkte business class, OSL-DOH-MLE-DOH-CDG med QR. Anslutningar med SAS fr ARN, ut OSL, hem CDG med Eurobonus poäng. FlyPremium för 2 personer, dvs åka i SAS PLUS men poäng fr. SAS GO drogs.

Vi bokade i P-klass, vilket innebär 120 dagars förbokning restriktioner på dagar och ingen lounge eller pre-seating (Utan att beta 730 Nok per segment). Men med korta anslutningar i Doha så ansåg vi att vi kunde leva utan detta, och möjligheten att betala in sig fanns också tillgänglig. Genom att hänga på låset när on-line incheckningen öppnade fick vi stort sett de platser vi ville ha.

Då SAS ställde in morgonflighten mellan ARN-OSL så fick vi åka till OSL redan på lördag kväll och övernatta på Gardemoen (Radisson Blu).
Anledningen till denna något komplicerade resväg var att vi ville åka Business till ett bra pris med QR. Skillnaden i pris mot STO-DOH-MLE-DOH-STO var så pass stor att vi prioriterade denna udda resväg. Sedan att vi fick Q-Suites, OSL-DOH, Cathay Pacific 777:eek:r DOH-MLE-DOH samt A380 DOH-CDG...gjorde inte saken sämre.

Kuriosa, sista sträckan CDG-ARN där ersatte SAS en A320 med en Air Baltic A220 med "Skynke"... ;)

Vill ni veta mer om priser, tider hotell mm, PM: gärna till ig, så skall jag försöka svara.
Det är ju den här resan och med det hotellkonceptet jag vill ha! Skickar dig ett PM med önskemål om pris. Många tack för en fin och givande rapport! :)
 
Toppen