HejMicael skrev:Hej,funderar på att resa till Maldiverna mha mina SAS Eurobonuspoäng.Hur bokar jag detta på bästa och mest prisvärda sätt?Tacksam för alla tips!Med vänlig hälsning, MicaelKlicka för att utvidga...
Det är inte helt säkert att de godkänner resa till Male via Singapore då det är en rejäl omväg jämfört med att åka via tex Istanbul. Men det är bara att försöka, konstigare saker än så har ju gått igenom förut.sammyj skrev:Jag funderar också också på maldivernaVi tänkte åka och har hittat en award enligtFöljandeCph-Fra LufthansaFra-sin LufthansaSin-male SingaporeMale-sin SingaporeSin-Ist turkishIst-Cph turkishKlicka för att utvidga...
Det är nästan dubbelt så långt via Johannesburg, så tveksamt om det går att boka så.squeezen skrev:Det har i andra trådar pratats om LH till johannesburg och sen Male.Men vill minnas det var nån downside med flygplanstyp el liknande.Impact av det kanske beror på kabinklass. Men då en voucher nämns är det väl som lägst C?Klicka för att utvidga...
Hade du flugit DEL-TRV så hade du åkt på att ordna med visum så kanske lika bra att det inte fanns plats...Rodnt skrev:Jag försökte nyligen hitta en lösning och kom fram till att det bästa var Lufthansa t o r FRA-BLR och därifrån en köpebiljett med srilankan (via sri lanka). Ser ut att va rätt bra chans att få till first med LH på den sträckan.Försökte först med FRA-DEL-TRV-MLE där Air India stod för de sista två segmenten, men Air India släpper tydligen extremt sällan platser till Eurobonus.Försökte aldrig via Singapore eller JNB så det kan jag inte svara på. Tänk på att det blir dyrare om dom nu ens godkänner det (byte i dyrare zon).Klicka för att utvidga...
Det är nog vanliga uttrycket, "same, same, but different". Båda länder börjar med M....Senator skrev:Jag är kanske blind, men vilket Star Alliance bolag flyger mellan Johannesburg och Male på Maldiverna? Jag får inte upp något alternativ, och South African flyger till Mauritius men inte Male:Destinations-list – South African Airways Destination GuideKlicka för att utvidga...
squeezen skrev:Jag har nog snurrat till det ännu mer, Mahe, dvs seychellerna var det kanske som pratats om via JNB då?Mahe och Male är ännu lättare att blanda ihop än Mauritius och Maldiverna. Jag ber om ursäkt för felinfo.Klicka för att utvidga...
Bra att veta att de godkänner en sådan omväg och att de ser den som reasonablesammyj skrev:Jag har bokat nu enligt tidigare diskussion vis Frankfurt och SingaporeVar inga protester och biljetten är utställdKlicka för att utvidga...
Snyggt! Vilken zon fick betala för?sammyj skrev:Jag har bokat nu enligt tidigare diskussion vis Frankfurt och SingaporeVar inga protester och biljetten är utställdKlicka för att utvidga...
palmen skrev:Bra att veta att de godkänner en sådan omväg och att de ser den som reasonableKlicka för att utvidga...