Hej,
Jag, min fru och vår tvååriga dotter ska åka till Maldiverna i början av maj. Just nu har vi bokat SAii Lagoon Maldives, en bokning vi gjorde redan förra året.
Jag ser nu att hotellpriserna har gått ner en del, så jag kontaktade Hilton Maldives Amingiri Resort, och de kunde i princip pris-matcha, trots att de i vanliga fall är mycket dyrare. Skillnaden är att Hilton endast erbjuder halvpension (half board), medan vi från början bokade all inclusive på SAii Lagoon.
Har någon av er bott på något av dessa hotell? Eller har ni andra bra förslag?
Buffé (All Inclusive är inte jätteviktigt då vi knappt dricker något, men vi vill helst ha frukost, lunch och middag inkluderat).
Barnvänligt
Nära Malé, helst med speedboat inom 20–30 minuter (sjöflyg funkar, men då måste hotellet vara riktigt bra)
Budget: 5 000–6 000 USD för 5 nätter (max 1 200 USD per natt)
Vår dotter är två år, och vad jag förstått tar de flesta hotell inte betalt för barn i den åldern.
Det är vår sista resa med star alliance - TK i business!
Tacksam för era erfarenheter och tips!
Jag, min fru och vår tvååriga dotter ska åka till Maldiverna i början av maj. Just nu har vi bokat SAii Lagoon Maldives, en bokning vi gjorde redan förra året.
Jag ser nu att hotellpriserna har gått ner en del, så jag kontaktade Hilton Maldives Amingiri Resort, och de kunde i princip pris-matcha, trots att de i vanliga fall är mycket dyrare. Skillnaden är att Hilton endast erbjuder halvpension (half board), medan vi från början bokade all inclusive på SAii Lagoon.
Har någon av er bott på något av dessa hotell? Eller har ni andra bra förslag?
Viktiga kriterier:

Övrigt:
Vår dotter är två år, och vad jag förstått tar de flesta hotell inte betalt för barn i den åldern.
Det är vår sista resa med star alliance - TK i business!
Tacksam för era erfarenheter och tips!