Senaste nytt

Maldiverna över påsk - Söker råd och tips.

Axxo

Medlem
Vi har nu bokat en villa med pool på ett hotel som heter Pullman Maldives All-inclusive resort och det tillhör All Acoor porgammet. Det blev betydligt dyrare än våran första "budget" på 3500 kr. Hehe

Tror ni Pullman är bra ?

Vi kommer bo där 7 nätter, är det värt att samla hotel poängen? Jag kan väldigt mycket om flygpoäng men inget om hotel poäng. Har ni några tips?
 

squeezen

Medlem
Vi har nu bokat en villa med pool på ett hotel som heter Pullman Maldives All-inclusive resort och det tillhör All Acoor porgammet. Det blev betydligt dyrare än våran första "budget" på 3500 kr. Hehe

Tror ni Pullman är bra ?

Vi kommer bo där 7 nätter, är det värt att samla hotel poängen? Jag kan väldigt mycket om flygpoäng men inget om hotel poäng. Har ni några tips?
Eeeh, finns det snö på antarktis?
klart du ska samla poäng!! Gå med i Accorr och signa upp, beroende på kostnad kan du tänkas kliva upp i status redan under tiden du är iväg till och med!
 

Axxo

Medlem
Hehe, ska göra det :)

Så poängen baseras på vad en natt kostar? Vi bokade via resebyrå.

Har även 60 000 Finnair poäng som ligger och på hyllan sedan något år tillbaka. Läste att man kunde konvertera dom till accor. Ska läsa på lite mer.
Detta är en helt ny värd för mig :)
 

squeezen

Medlem
Hehe, ska göra det :)

Så poängen baseras på vad en natt kostar? Vi bokade via resebyrå.

Har även 60 000 Finnair poäng som ligger och på hyllan sedan något år tillbaka. Läste att man kunde konvertera dom till accor. Ska läsa på lite mer.
Detta är en helt ny värd för mig :)
Precis. Accors system baseras på spend, även restaurang osv räknas så se till sätta upp ev extrautgifter på rummet.
 

squeezen

Medlem
Om minnet inte sviker mig så tjänar man endast poäng i Accors program om man har bokat direkt via hotellets egna kanaler.
Nej, jag har många gånger fått poäng i många länder via resebyrå. Men kanske är ren flax. Lite oklart.
Dock funkar typ inga kampanjer man anmäler sig till om man inte bokar via dem direkt.
 

Hachans

Medlem
Nej, jag har många gånger fått poäng i många länder via resebyrå. Men kanske är ren flax. Lite oklart.
Dock funkar typ inga kampanjer man anmäler sig till om man inte bokar via dem direkt.


Det beror helt och hållet på vilket avtal resebyrån har med hotellet och ofta vilket avtal resebyrån har med dig (du kanske bokar genom jobbet och då är poänginsamlingsmöjligheter ofta något som regleras i avtalet då det påverkar pris) och är inget man kan räkna med. Det är undantag på att få poäng om man bokar via resebyrå.
 

Axxo

Medlem
Det beror helt och hållet på vilket avtal resebyrån har med hotellet och ofta vilket avtal resebyrån har med dig (du kanske bokar genom jobbet och då är poänginsamlingsmöjligheter ofta något som regleras i avtalet då det påverkar pris) och är inget man kan räkna med. Det är undantag på att få poäng om man bokar via resebyrå.

Ok ska kolla med dom samt maila hotellet och fråga om jag kan lägga till mitt medlemsnummer.
 
Toppen