Senaste nytt

Malaysia (Penang) bästa kontantkortet?

Ska till Penang under Jan/Feb (40 dagar) och har inget svenskt mobilabonnemang som täcker Malaysia. Kommer bara att behöva typ "ringa" efter Grab, etc. när jag är utanför hotellområdet. Någon som har förslag på vad som är det bästa (billigaste) kontantkortet och var jag köper det? Eller något som ni använt och varit nöjd med. Är det t ex dyrare att köpa det på flygplatsen direkt vid ankomst (kommer inte att behöva det vid ankomsten) än i Batu Ferringhi?
 

MartinH

Medlem
Ska till Penang under Jan/Feb (40 dagar) och har inget svenskt mobilabonnemang som täcker Malaysia. Kommer bara att behöva typ "ringa" efter Grab, etc. när jag är utanför hotellområdet. Någon som har förslag på vad som är det bästa (billigaste) kontantkortet och var jag köper det? Eller något som ni använt och varit nöjd med. Är det t ex dyrare att köpa det på flygplatsen direkt vid ankomst (kommer inte att behöva det vid ankomsten) än i Batu Ferringhi?
Jag rekommenderar Airalo eSIM. 30+15 dagar, 18,50 USD. 3+2 GB data, så man får snåla lite på datan.
Jag köpte lokalt sim för några år sen, men ganska säker på att det inte var billigare, eller mer data.
 

Jannes

Medlem
Tack för svar, fungerar Airalo eSIM med både Iphone och Android mobil?
Yes, de har sin officiella app på både Google Play och App Store. Superlätt att köpa och installera eSIM genom appen.
Körde Airalo i somras, var lätt att toppa upp med data/dagar när det behövdes. Köpte först ett billigare paket för att kolla att det funkade, och sen när jag var nöjd så fyllde jag på med en månad.
 
Toppen