Senaste nytt

Madeira - tips på aktiviteter etc.

GOTATH

Medlem
Har gått och stadgat mig så nu i september är det dags för bröllopsresa till Madeira! Varken jag eller min bättre hälft har varit där tidigare så nu undrar vi vad BC kan tipsa om :)

Vi kommer bo i utkanten av Funchal och är där ca 10 dagar. Gillar god mat och dryck, vacker natur, att vara fysiskt aktiva men också att njuta av dagen vid strand/pool.

Vad är era bästa tips?
 

Homer

Medlem
Har gått och stadgat mig så nu i september är det dags för bröllopsresa till Madeira! Varken jag eller min bättre hälft har varit där tidigare så nu undrar vi vad BC kan tipsa om :)

Vi kommer bo i utkanten av Funchal och är där ca 10 dagar. Gillar god mat och dryck, vacker natur, att vara fysiskt aktiva men också att njuta av dagen vid strand/pool.

Vad är era bästa tips?


Fint ställe för att traska runt i naturen.

 

AABack2ARN

Medlem
Gratulerar!

Det var länge sedan jag var på Madeira så jag antar att en hel del kan ha ändrats. Men jag kommer ihåg att det var enkelt att åka med kommunla bussar upp i bergen och vid flera ställen fanns det skyltar till vandringsleder (levador?). Vi var på en vingård och provsmakade Maderiaviner som helt klart var intressant. Dock var det lite av turistpriser på det som såldes.
 
Toppen