Senaste nytt

Macau

dino_81

Medlem
Ja, när man ankommer med SAS-planet kl 7 på morgonen så verkar första färje-avgång vara kl 11 till Macau. Dessutom går det väl inte att tex gå ut från flygplatsbyggnaden, checka in på hotellet (Marriott), och sen gå in igen för att ta färgan till Macau? Bättre att åka via Kowloon då.

Ska du bo några nätter i Hongkong rekommenderar jag att du bor i Kowloon eller Central isf vid flygplatsen. Är du bara i Hongkong över dagen så kan det kanske underlätta att bo vid flygplatsen men bor du istället nära någon av Airport Express stationer tar det inte lång tid till flygplatsen. Fungerar även om du åker SAS hem, trots avgångstiden på morgonen.

Är det så att du ändå känner för att utgå från flygplatsen är min rekommendation att du antingen tar Airport Express till Central, sedan går du eller tar tunnelbana en station för att komma till Macau Ferry Terminal (som ligger på Hongkong ön) eller så tar du buss A11 mot North Ferry Pier.

Denna buss stannar vid Macau Ferry Terminal och kostar 40 HKD enkel resa. Biljett köper i kiosk vid busstationen eller så använder du ett Octopus card. Finns även en rabatterad t/r-biljett.
 
Ska du bo några nätter i Hongkong rekommenderar jag att du bor i Kowloon eller Central isf vid flygplatsen. Är du bara i Hongkong över dagen så kan det kanske underlätta att bo vid flygplatsen men bor du istället nära någon av Airport Express stationer tar det inte lång tid till flygplatsen. Fungerar även om du åker SAS hem, trots avgångstiden på morgonen.

Är det så att du ändå känner för att utgå från flygplatsen är min rekommendation att du antingen tar Airport Express till Central, sedan går du eller tar tunnelbana en station för att komma till Macau Ferry Terminal (som ligger på Hongkong ön) eller så tar du buss A11 mot North Ferry Pier.

Denna buss stannar vid Macau Ferry Terminal och kostar 40 HKD enkel resa. Biljett köper i kiosk vid busstationen eller så använder du ett Octopus card. Finns även en rabatterad t/r-biljett.
Tack, hittar. Varit i Hong kong tre ggr redan :)
 

hg1980

Medlem
Tjena, bokat en bonusresa med familjen till Hong Kong i Maj. Vi har tre nätter och tänkte lägga dessa i Macau (Vi vill bo på St Regis och går igång på att det skall vara som Vegas). Aldrig varit i Hong Kong så söker lite råd. Är det dumt att boka hotell i Macau för en sådan kort vistelse? Vi flyger med SAS så anländer 07:00 (lördag) och flyget hem går 09:20 (tisdag). Finns det smidiga och tidseffektiva sätt att ta sig mellan flygplatsen och Macau runt dessa tider?
 

Magnus_K

Medlem
Skulle inte kalla Macau Vegas.
Det är helt annorlunda skulle jag säga.
Hotellen är bra osv men sedan finns det inte mycket annat.
Ska ni bara spela så visst.
Men annars skulle jag hellre besöka Macau över dagen eller ta en natt kanske men inte mer.
 
Toppen