Senaste nytt

Mövenpick BDMS Wellness Resort Bangkok

Hafermann

Medlem
Hej!

Winter is coming, och med den Thailandsresor för många av oss. Har någon här erfarenhet från detta hotell?

Det jag undrar över är hur stora delar av dagen som poolområdet har sol? Tar naturligtvis gärna emot även övriga erfarenheter från hotellet.

Tackar!

Tittar man på satelitvyn och extra noga på den mörka skuggan till vänster om poolen från en riktigt hög byggnad i närheten så har man sol nästan hela dagen.
Sen kanske någon som är mer bevandrad i lantmäteri och astronomi kan svara när på ett ungefär under dagen byggnaden skuggar poolen!!

Skärmbild (179).png

Hej!

Winter is coming, och med den Thailandsresor för många av oss. Har någon här erfarenhet från detta hotell?

Det jag undrar över är hur stora delar av dagen som poolområdet har sol? Tar naturligtvis gärna emot även övriga erfarenheter från hotellet.

Tackar!
Bodde där ofta förr när det var Swissotel Nailert Park. Var väldigt lugnt och skönt kring poolen. Då var det mest palmerna som skymde solen, inte koll nu men skall dit direkt efter nyår.

Förr var det lite segt om man skulle ha taxi, men med Bolt är det smidigare. Dessutom kort promenad via soi Somkid till Skytrain.

Rummen är renoverade sedan jag var där senast, loungen har flyttat ner till lobbyn. Den var kass förr men förhoppningsvis bättre nu.

Toppen