Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Concorde

Founding Member
Har två 2-4-1 som ryker på torsdag, kan ju vara bra att boka något.
Men via SAS sida ser jag ingen business till någon destination (star award, ej SAS). Vad gör jag för fel?
First förstår jag att man behöver ringa in för.
 

Filip

Medlem
Har två 2-4-1 som ryker på torsdag, kan ju vara bra att boka något.
Men via SAS sida ser jag ingen business till någon destination (star award, ej SAS). Vad gör jag för fel?
First förstår jag att man behöver ringa in för.
Du söker hela resan? SAS sökmotor stödjer inte mixed cabin, testa istället att söka ben för ben. Skall du till t.ex. till Tampa. Så rekommendrar jag att du först letar den långa flygningen, därefter inrikesflygningen och sist benet i Europa. Då kommer du kunna hitta business på långa, eco inrikes USA och eco alt business i EU. När du väl hittat vad du söker så måste du ringa SAS och boka.
 

Concorde

Founding Member
Anytime efter april :D

Helst CPT eller HND eller Bora-Bora. Men alla andra kul städer som BOS, NYC, MIA, YYZ, YVR, SIN, DXB, DOH etc.
 
Last edited:

Mikeswe

Medlem
Har två 2-4-1 som ryker på torsdag, kan ju vara bra att boka något.
Men via SAS sida ser jag ingen business till någon destination (star award, ej SAS). Vad gör jag för fel?
First förstår jag att man behöver ringa in för.

Såg inte heller något trevligt via SAS hemsida när jag letade. Hade en resa på 2-4-1 voucher som går ut i nyår och skulle ombokas.

Agenten meddelade direkt att jag borde boka via SAS hemsida då alla resor finns där.

Efter lite påtryckning så letade han och hittade mer resor med bl.a. TK och AC som jag inte lyckades hitta alls via awardbokningen.

Dock lyckades han boka skatter/avgifter för resan i NOK (även om han nämnde allt i SEK) och var allmänt SAS-trött i bokningsprocessen.

Känns som en av dom agenter man egentligen skullle utnyttja HUACA men var alldeles för lång kö.
 

Filip

Medlem
Anytime efter april :D

Helst CPT eller HND eller Bora-Bora. Men alla andra kul städer som BOS, NYC, MIA, YYZ, YVR, SIN, DXB, DOH etc.

OK, lite mer trixigt maj-sept men det finns resor i business t.ex. med Swiss, Turkish, LOT och TAP till NYC. Finns även till CPT men här hittar jag bara med Etiopian. Om du har tiden så rekommenderar jag att du betalar 1 månad med awardfares. Tänk på att inaktivera Air Canada som sökmotor.
 

Filip

Medlem
OK, lite mer trixigt maj-sept men det finns resor i business t.ex. med Swiss, Turkish, LOT och TAP till NYC. Finns även till CPT men här hittar jag bara med Etiopian. Om du har tiden så rekommenderar jag att du betalar 1 månad med awardfares. Tänk på att inaktivera Air Canada som sökmotor.
Här är ett exempel:


upload_2021-12-28_23-8-34.png


upload_2021-12-28_23-8-53.png
 
Toppen