Senaste nytt

Möjligt att boka om påbörjad awardresa eller tvärkört?

Jag är ute på en resa, bokad med eurobonuspoäng.
Skulle av olika skäl behöva boka om hemresan men ser i T&C att man bara får boka om/av om man gör detta senast en arbetsdag innan utresa.

Är det någon som har fått ändra resan (inom samma dag) ändå eller är det tvärkört?

Jag har poäng så att jag kan boka en ny biljett och sett till vilka problem jag kan lösa med det, så är det bra värde för poängen, men det är ju alltid trevligt att spara poäng om man kan.
Jag kan inte ringa SAS förrän imorgon lördag kl 09.00 men vet inte om jag vågar vänta med att boka eventuella nya biljetter tills dess.

Vad tror ni?
Finns möjlighet att boka om?

Det kan nog bli knivigt att få till det.
Påbörjad resa där hemresa vill flyttad vet i tusan... jag har isf inte sett eller hört att det gått. Men det måste inte betyda att det aldrig gjorts.

Har du läkarintyg och kan hänvisa till någon form av medicinska förhållanden som gjort det svårt/omöjligt för dig att resa?

Det var ju en här på forumet som berättade om hur hans fru blev dålig och hur de fick avbryta resan i Singapore (om jag inte minns fel) och där fick han hjälp med att boka om till nya biljetter. Det fanns dock medicinska orsaker och frun behövde omedelbar, akut läkarvård som under inga som helst omständigheter kunde vänta.

Inte någon av dessa som jag avsåg men här är några andra:
Akut hjälp från er! Sjukdom på resmål 2-4-1 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Sjuk på resa - hjälp! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Last edited:
Det var ju en här på forumet som berättade om hur hans fru blev dålig och hur de fick avbryta resan i Singapore (om jag inte minns fel) och där fick han hjälp med att boka om till nya biljetter. Det fanns dock medicinska orsaker och frun behövde omedelbar, akut läkarvård som under inga som helst omständigheter kunde vänta.
Det var den här tråden.

Jag lyckades inte att hitta tråden när jag sökte med "singapore fru sjuk bonusresa" för att det inte var "fru" i texten utan "sambon".
Bonusresa med förhinder | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det var den här tråden.

Jag lyckades inte att hitta tråden när jag sökte med "singapore fru sjuk bonusresa" för att det inte var "fru" i texten utan "sambon".
Bonusresa med förhinder | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Det är riktigt! Precis den tråden som jag mindes att jag hade läst, dock svek tydligen minnet huruvida det var någons sambo eller fru. Vilken otroligt koll du har @Dr. Miles - jag kan bara än en gång lyfta på hatten och buga ödmjukt inför den enorma kunskapskälla du besitter.

Det är riktigt! Precis den tråden som jag mindes att jag hade läst, dock svek tydligen minnet huruvida det var någons sambo eller fru. Vilken otroligt koll du har @Dr. Miles - jag kan bara än en gång lyfta på hatten och buga ödmjukt inför den enorma kunskapskälla du besitter.
Jag trodde också att det var en fru, precis som ditt minne svek. Så det är ingen skillnad. ;)

Toppen