Senaste nytt

Möjlighet till upgradering från economy till business på Turkish Airlines

Vaniljvodka

Medlem
Du kan inte använda eurobonuspoäng för "standby-uppgradering" (som förövrigt inte sker i gaten, utan incheckning, biljettkontor, M&S CC eller loungen i IST). Om du har en Y eller B (tror jag) så kan du göra en ansökan om uppgradering i förväg via SAS hemsida, men jag tvivlar på du har de bokningsklasserna, då de kostar som billiga businessbiljetter.

Nån som har koll på om loungen i Istanbul hanterar cash upgrades också?
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag har inte en susning faktiskt, tyvärr. Men det skulle inte förvåna mig.

OK, tack ändå. Får kolla på plats.

TKs helpdesk på Twitter är för övrigt en av de sämre kundtjänster jag stött på. Överhuvudtaget. Hade lite andra frågor gällande konfiguration och de hade ofantligt svårt att ens förstå mina frågor.
 

JacobGBG

Medlem
OK, tack ändå. Får kolla på plats.

TKs helpdesk på Twitter är för övrigt en av de sämre kundtjänster jag stött på. Överhuvudtaget. Hade lite andra frågor gällande konfiguration och de hade ofantligt svårt att ens förstå mina frågor.

Det är väl standarden för TK överlag av alla historier från BC och Flyertalk snarare än att vara begränsat till just deras Twitter konto.
 

Vaniljvodka

Medlem
Det är väl standarden för TK överlag av alla historier från BC och Flyertalk snarare än att vara begränsat till just deras Twitter konto.

Jo, jag hade även ett långt telefonsamtal med dom för att få sittplatser (online var det inte möjligt att välja pga tekniska problem) och det var inte mycket bättre. Fick dock ett tips om att Twitter-kontot var bra på att hjälpa till, men inte i mitt fall.
 

LarsCph

Medlem
Hej - jeg tager lige denne gamle tråd. Er der nogen som har haft held med dette (upgrade på Turkish Airlines med SAS Eurobonus point)?

Mine forældre har en plan om at samle "nok" Eurobonus point (via SAS Eurobonus Mastercard) til at upgrade sig selv på en rejse København-Istanbul-Cape Town på strækket mellem Istanbul og Cape Town. For det første kræver det Y eller B booking klasse, det er svært at se hvilke klasser der anvendes på de enkelte economy billet typer på Turkish Booking site (promotion, semi-flexible, flexible) - men jeg tænker at det næppe er de billigste economy billeter der kan upgrades. Så er der usikkerheden om upgraden kan lade sig gøre og derfor jeg tænkte på der er nogen som har erfaring med hvor tilgængeligt det egentlig er.

Jeg har rådet dem til at købe billet i den klasse de ønsker at rejse i, og i stedet være på udkig efter promotions på de forskellige airlines. Planen er at rejse i sommeren 2020. Og så bruge de opsparede Eurobonus point på en rejse hvor kan man købe den for point.
 

Canadien

Medlem
17.100kr (danska?) verkar B-klass kosta enligt ITA

Screenshot_20190630-182012_Chrome.jpg
 

LarsCph

Medlem
Tak for hjælpen.. Hvordan søger du en specifik booking class code på ITA?

Edit: Jeg fandt ud af det - "/ f bc=b" i routing code.
 
Toppen