Senaste nytt

Möjlighet till upgradering från economy till business på Turkish Airlines

Rickard

Medlem
Hej!

I slutet på april ska jag flyga Turkish Airlines från Köpenhamn -> Istanbul -> Kapstaden och tillbaka med jobbet. Jag ser inte fram emot de 2*11 timmarna mellan Istanbul och Kapstaden i economy och tänkte därför försöka utnyttja mina ~80 000 EB-poäng för att uppgradera till business.

Är detta ens möjligt och i så fall, hur bär jag mig åt? Jag antar att jag bara kan fråga vid gaten, men jag är beredd att betala lite mer om jag kan bli garanterad en uppgradering i förväg.

Tacksam för all hjälp!
Rickard
 

johhenrik

Medlem
Du kan inte använda eurobonuspoäng för "standby-uppgradering" (som förövrigt inte sker i gaten, utan incheckning, biljettkontor, M&S CC eller loungen i IST). Om du har en Y eller B (tror jag) så kan du göra en ansökan om uppgradering i förväg via SAS hemsida, men jag tvivlar på du har de bokningsklasserna, då de kostar som billiga businessbiljetter.
 

JacobGBG

Medlem
Kan ju konstatera att award tillgängligheten på TK i allmänhet har blivit väldigt bra de senaste veckorna, gårdagens händelser kommer nog bara förstärka det.
 

Jonas C

Medlem
Tyvärr svårt att uppgradera på Turkish Airlines, om man inte har poäng i Miles&Smiles. Enda alternativet är att betala fare difference till Business Class. Om du har tur finns J-klass tillgängligt som är den lägsta bokningsklassen i Business.
 

Rickard

Medlem
Hmm, ok. Jag antar att det kommer bokas i billigaste möjliga klass för mig, så då kanske jag är rökt på alla sätt och vis?
 

Canadien

Medlem
Hmm, ok. Jag antar att det kommer bokas i billigaste möjliga klass för mig, så då kanske jag är rökt på alla sätt och vis?
Du kan ju fråga bokningsavdelningen ifall du kan lägga mellanskillnaden till Business ur egen ficka. Turkish brukar ha ganska bra priser. Kanske bara handlar om 10k per väg ARN-CPT. Dessutom får du då fler bonuspoäng så att du kan använda de du har till att boka first privat istället.
 

Rickard

Medlem
Du kan ju fråga bokningsavdelningen ifall du kan lägga mellanskillnaden till Business ur egen ficka. Turkish brukar ha ganska bra priser. Kanske bara handlar om 10k per väg ARN-CPT. Dessutom får du då fler bonuspoäng så att du kan använda de du har till att boka first privat istället.
Tack, men jag förstår inte riktigt. Betala mellanskillnaden mellan economy och business med "riktiga pengar" och sen använda bonuspoängen för att uppgradera business till first? Eller? Finns det ens first på Turkish?
 

johhenrik

Medlem
Tack, men jag förstår inte riktigt. Betala mellanskillnaden mellan economy och business med "riktiga pengar" och sen använda bonuspoängen för att uppgradera business till first? Eller? Finns det ens first på Turkish?
Nu går det snabbt i tankarna. ;)

Poängen använder du sen till en schysst resa i F. :)
 
Toppen