Senaste nytt

Möjlighet att vara med på Norwegian Boeing 737Max delivery flight 13 juni

Ja man får nog tillbaka ca 5800:- kronor på EU261/2004, biljett priset blir då ca 3500:- kronor, eller är jag för optimistisk?
Det stod ju dock något om att tiden på flighten kan ändras. Men man måste ju flyga dit och då borde man kunna få ersättning :)

Det stod ju dock något om att tiden på flighten kan ändras. Men man måste ju flyga dit och då borde man kunna få ersättning :)
Tveksamt dock om det räknas som allmänt tillgänglig flight eller vad det är det heter för att vara giltigt för ersättning...

Man flyger normalt leveransflygning av 737 direkt från Seattle. Vi har fått nya B737-800 med Jet2 direkt ifrån Seattle till Manchester.

I och med att planen flygs tomma får man nog räckvidd, kan också tänka mig att det är en anledning till att man säljer så få stolar.

Jag har för mig att SAS flög sina 737-600 nonstop till Scandinavien från Seattle. Man hade om jag inte minns fel, inte HF radio i dessa plan, vilket man måste ha för att kommunicera över Atlanten, så man la sej ovanför ordinarie SAS maskin A340 från SEA -CPH. Då fick A340 reläa trafiken från 737 över Atlanten.

Det ska inte vara några problem att flyga hela sträckan österut när man är lätt lastade, jag har väldigt svårt att tro att de kommer att göra en mellanlandning, den range som anges på flygplan är under vissa förhållanden, vind är inte inräknat exempelvis och det är nästan utan undantag medvind österut över Atlanten.

Jag har för mig att SAS flög sina 737-600 nonstop till Scandinavien från Seattle. Man hade om jag inte minns fel, inte HF radio i dessa plan, vilket man måste ha för att kommunicera över Atlanten, så man la sej ovanför ordinarie SAS maskin A340 från SEA -CPH. Då fick A340 reläa trafiken från 737 över Atlanten.
Jag är verkligen imponerad av denna kunskap.

Nu är det ca 2 dagar kvar att bjuda, lägsta pris är just nu 1100$ vilket får ses som väldigt billigt kan jag tycka men det lär gå upp i pris.
Hade gärna åkt på detta om man kunnat.

Toppen