Dr. Miles
Expert
@agehall har skrivit fina tio budord men det verkar problemet upprepar sig hos andra.
Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Även om vi har varnat både nya och gamla medlemmar om olika saker (t ex codeshare), så händer det om och om igen.
Det känns som om man (alla) måste få bränd en gång för att förstå att man inte ska ha handen i lågor.
一度火傷しないと火の怖さは分からない (Förstår inte hur farligt elden är om man inte har bränt sig tidigare.)
T ex
Frågan är, hur gör man att andra ska förstå dessa innan de drabbas av problemet?
Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Även om vi har varnat både nya och gamla medlemmar om olika saker (t ex codeshare), så händer det om och om igen.
Det känns som om man (alla) måste få bränd en gång för att förstå att man inte ska ha handen i lågor.
一度火傷しないと火の怖さは分からない (Förstår inte hur farligt elden är om man inte har bränt sig tidigare.)
T ex
- Flyger med en codeshare flight och få problem
- Har för kort anslutningstid när man reser med två eller flera separata bokningar och få problem
- Försöker att checka in väskan när man reser med två eller flera separata bokningar och få problem
- Bokar en biljett genom en resebyrå och få problem
- Reser utan reseförsäkring (genom kort eller hemförsäkring) och få problem
Frågan är, hur gör man att andra ska förstå dessa innan de drabbas av problemet?