Senaste nytt

Många stämplar i raka rader

agehall

Medlem
Ok, då har vi rett ut förvirringen. Tack för referenserna till relevanta förordningar @swede_77 och @Mark.

Jag tycker personligen att extrapass är smartare än dubblettpass så jag kan förstå att man tagit bort dessa.

En intressant detalj är att passpolisen hävdar att man ska ha samma utgångsdatum i alla sina pass, men två av mina extrapass har ett annat utgångsdatum. DET är förvirrande måste jag säga. Men man lär sig både detta och passnummren allt eftersom. Som tur är är det främst två pass jag använder och dessa kan jag alla vässentliga detaljer ifrån helt utantill.
 

johhenrik

Medlem
Allt eftersom man var tvungen att fylla i passnr vid incheckning på hotell runt om i världen har försvunnit har jag inte lärt mig mitt senaste utantill. Jag kan dock förra fortfarande. :)
 

pitch

Medlem
Jag har en hel drös med stämplar från BKK i passet. Just för att om man ska åt det hållet i världen så är det ju nästan alltid billigast att åka dit först (och jag lovar, jag överlever att spendera säkerhetsmarginalen mellan bytena på nåt bra hotell som jag får för löjliga pengar, i Bangkok). Sen måste man ju tillbaka också, så det kan bli fyra stämplar totalt.

En bra grej är att dom verkar oftast införstådda med problemet om man går på priority lane, och försöker samla stämplarna i samma uppslag åtminstone.
 
Toppen