Senaste nytt

Märkligt välkomstmail

Eftersom vi är många som fått samma mail får vi väl anta att det är ett systemfel. Tycker annars att Accor-hotellen har levererat över förväntan.
 
Jag fick oxå välkomstmailet från Le Club trots medlem sen tidigare. Såg dock att min medlemstatus hade blivit satt till Undecided. Vilket är väldigt kontstigt. Hade Platinum till oktober 2014 och sen nedgraderad till Blue vilket var självförvållat av att jag inte uppnått poängnivån för Platinum, men att sen bli klassad till Undecided efter att jag klagat på att inte ha fått poäng på en vistelse på Sofitel i 2014.

Jag bodde 6 nätter på Sofitel Downtown Dubai i november 2014. Dock fick jag inte några poäng på mitt Le Club konto vilket jag hade förväntat mig.
När jag kontaktade Accor angående detta så fick jag till svar att man endast får poäng om bokningen skett via Accor distribution channels (our Accor Internet sites, our Accor reservation center, our hotels) eller via en traditionell agent som använder ett bokningsystem som är kopplat till Accor reservation center.
Detta var de konstigaste svar jag sett angående loyalty program.

Enligt Le Club så får man INTE poäng om bokningen skett via en återförsäljare eller third-party on-line travel agency (som t.ex Expedia.com, Booking.com, Prestigia.com, Trivago.com etc.)

Har ngn fått poäng för bokningar gjorda via en websida som Trivago eller Expedia?
 
De flesta här har säkert redan sett det, men Accor har nu skickat ut ett nytt mejl som förklarar att det hela var ett misstag:

We would like to apologise for and retract a recent email titled 'We are delighted to welcome you at the Le Club Accorhotels Loyalty Program' which you may have received in error. This email was not intended for broadcast as the status information contained in this email was inaccurate. Please disregard this email and its contents.
 
Toppen