Senaste nytt

Märklig pris för award till Färöarna

Någonting är skumt med det där. Om jag försöker boka i Plus får jag priset 50 000 poäng tur och retur. Men om jag vill använda min Amex-voucher så får jag istället priset 45 000 poäng. I Go får jag priset 30 000 poäng, och dessutom samma pris med vouchern...

Någonting är skumt med det där. Om jag försöker boka i Plus får jag priset 50 000 poäng tur och retur. Men om jag vill använda min Amex-voucher så får jag istället priset 45 000 poäng. I Go får jag priset 30 000 poäng, och dessutom samma pris med vouchern...

Nu är det plötsligt 50 000 p i GO och inget Plus alternativ.

Lustigt, läste i magasinet i stolsfickan idag om Färöarna och blev lite sugen. Har för mig att det stod "Från 10 000p"

Lustigt, läste i magasinet i stolsfickan idag om Färöarna och blev lite sugen. Har för mig att det stod "Från 10 000p"
Ja, enligt poängtabellen så placerar SAS bonusresor till/från Färöarna, helt korrekt, som "Danmark" och hemmahörande i kategorin "Nordic+". Det innebär att en bonusresa från CPH till FAE prissätts som en inrikesresa i Danmark, dvs. 10 000 poäng. För en resa från Sverige till Färöarna ska då priset bli 20 000 i Go och 30 000 i Plus (dvs. en utrikesresa inom Nordic+). Problemet är bara att om man försöker boka en bonusresa på hemsidan från t.ex. ARN till FAE så blir det inte de priser som det borde bli, utan istället något helt annat...Däremot tror jag att man faktiskt kan boka en bonusresa mellan CPH - FAE t.o.r. för 10 000 poäng på hemsidan.

Jag bokade en bonusresa till Färöarna under kampanjen "Eurobonus 25 år", vilket skulle kostat 10.000 i Go från Göteborg. Dock drogs 60.000 från kontot. Ett samtal till supporten löste dock detta enkelt, jag fick tillbaka 40 000 (jag bokade två biljetter)

Jag bokade en bonusresa till Färöarna under kampanjen "Eurobonus 25 år", vilket skulle kostat 10.000 i Go från Göteborg. Dock drogs 60.000 från kontot. Ett samtal till supporten löste dock detta enkelt, jag fick tillbaka 40 000 (jag bokade två biljetter)

Vad bra, jag har ju väntat på att boka till de kunde fixa det här eländet men då får man väl boka och ringa till dem sen.

Jag pratade med SAS idag. Tydligen var det inlagt som Open Jaw biljetter istället för som tur och retur. Det ska fixas till, men vet inte hur lång tid det tar.

Så när det står 30000 poäng, Göteborg-Färöarna t/r, efter rabatt, så skall det egentligen vara 10000? I så fall är det ju ett riktigt bra erbjudande!

Toppen