Senaste nytt

Lyxresa för en person som gärna vill slippa barnfamiljer och stök

Förstår inte din poäng med att citera mig, men din generalisering bidrar inte till topic. Topic är resor utan barn.
OK,
Först resmål.
Menar allvar med Cook Islands. Kanske främst Aitutaki med utflykt till One foot Island. Ett ställe jag bara ska återvända till. Finns riktiga lyxbungalows men även mer modest boende. Dessutom ingen charterturism när vi var där. Lång och dyr flygning, men väl värt det

Din koppling barn = stök var det som störde störde mig. Hade du skrivit slappa föräldrar med barn så håller jag med 100%. Ett fenomen som blir alltmer vanligt på våra breddgrader (Tyvärr).
Men har haft det för övrigt tveksamma nöjet att genomlida ett antal nattflygningar från Sydamerika till Europa i fullsatt economy. Oftast med antal barn. Aldrig några problem what so ever med dessa barn. Hur dessa föräldrar lyckas vet jag inte men tyst och lugnt är det ombord.
Håller slutligen med om ölstinna britter i fotbollströjor. Även kineser i Boracay eller partryssar i Hurgada slår nog det mesta i stökväg.

OK,
Först resmål.
Menar allvar med Cook Islands. Kanske främst Aitutaki med utflykt till One foot Island. Ett ställe jag bara ska återvända till. Finns riktiga lyxbungalows men även mer modest boende. Dessutom ingen charterturism när vi var där. Lång och dyr flygning, men väl värt det

Din koppling barn = stök var det som störde störde mig. Hade du skrivit slappa föräldrar med barn så håller jag med 100%. Ett fenomen som blir alltmer vanligt på våra breddgrader (Tyvärr).
Men har haft det för övrigt tveksamma nöjet att genomlida ett antal nattflygningar från Sydamerika till Europa i fullsatt economy. Oftast med antal barn. Aldrig några problem what so ever med dessa barn. Hur dessa föräldrar lyckas vet jag inte men tyst och lugnt är det ombord.
Håller slutligen med om ölstinna britter i fotbollströjor. Även kineser i Boracay eller partryssar i Hurgada slår nog det mesta i stökväg.
Din citering = fel person och fel inlägg är vad som stör mig.

TS ville ha en resa utan barn och du försöker komma in och mästra, med utgångspunkten kring dig och dina barnbarn. Det finns barn som är lugnare än andra, det vet vi alla.

Låt oss återgå till topic nu.

Jag gillar Santa Teresa i Costa Rica. Det är lite strapatsrikt att ta sig dit, vilket reducerar antalet barn. Väl på plats möter tomma stränder med en del surfare. Lär finnas en del lyxiga hotell, vilka jag själv ej testat. Florblanca vet jag är trevligt. Inga barn under 6 år är tillåtna.

Last edited:
Jag gillar Santa Teresa i Costa Rica. Det är lite strapatsrikt att ta sig dit, vilket reducerar antalet barn. Väl på plats möter tomma stränder med en del surfare. Lär finnas en del lyxiga hotell, vilka jag själv ej testat. Florblanca vet jag är trevligt. Inga barn under 6 år är tillåtna.
Som flera har sagt så röstar jag för Maldiverna, sist jag var där fanns det inga barn eller något annat som störde.
Som många säger så finns det ställen där som inte tillåter barn, och dom brukar just fokusera på lyxen.
Sen är Maldiverna inte det billigaste så det begränsar även antal barnfamiljer som kommer dit.

Här finns lite att läsa @Nanaki Adults-only Maldives: Water villa resorts with no children

Rekommenderar även sjöflygplan till ev hotell/ö, så häftigt och värt det!

Är själv barnförälder och ser utan tvekan värdet i att då och då fly undan "stöket" som resor med barnfamiljer kan innebära, speciellt om man inte har egna barn i de stökigare åldrarna.

Kan tipsa om Cabo San Lucas på strandhotellen i de lite högre prisklasserna. Väldigt lugnt, lyxigt, bra service och stränder i världsklass. Men om man ska testa den riktigt goda lokala maten får man åka in till stan och där är det lite härligt stökigt på gatorna. Bra att veta också att stränderna på stilla havskusten har badförbud p.g.a. starka strömmar vilket i.o.f.s. gör att de är helt folktomma om man bara vill sola, annars sker badning endast på stränderna som ligger mot Gulf of California.

Som flera har sagt så röstar jag för Maldiverna, sist jag var där fanns det inga barn eller något annat som störde.
Som många säger så finns det ställen där som inte tillåter barn, och dom brukar just fokusera på lyxen.
Sen är Maldiverna inte det billigaste så det begränsar även antal barnfamiljer som kommer dit.

Här finns lite att läsa @Nanaki Adults-only Maldives: Water villa resorts with no children

Rekommenderar även sjöflygplan till ev hotell/ö, så häftigt och värt det!

Gjorde en snabb sökning, verkar inte vara någon brist på valmöjligheter, även stort spann på priserna, 2000 till +15000 kr/natt.

Låter spännande! Vad är närmsta praktiska flygplats och kan du utveckla hur det är strapatsrikt att ta sig dit? :D

Toppen