Jag har funderat på att ställa exakt samma frågaVerkar vara mycket fokus på Adults only - Några tips på AI i Cancun för en familj med en 1-åring?
Verkar vara mycket fokus på Adults only - Några tips på AI i Cancun för en familj med en 1-åring?
Jag har funderat på att ställa exakt samma fråga(tycker inte det skall behövas en egen tråd för det), då jag håller på och planerar en resa med en 2-3 åring.
Jag antar att man får offra den 5:e stjärnan till förmån för mer barnvänligt, fler barnpoler, bättre barnmenyer etc.
I mitt fall, som för en tid sedan bokat min första resa till Mexico och just Cancun, ställer jag mig samma fråga som du nu gör.Lite av en meta-debatt fråga.
Från flera trådar ser jag att det är väldigt stark representation på forumet med resenärer till Cancun. Min undran är vad det är som lockar med denna destination för er? Jag har varit en gång för drygt 20 år sedan under skoltid och upplevde det hela som ett amerikanskt Mallorca. Vilket inte är i sig något dåligt men upplever även i min research att boende och upplevelser är överprisade i förhållande till vad jag minns att miljön kunde erbjuda.
Det kan säkert ha hänt väldigt mycket över alla dessa år och att Cancun erbjuder något alldeles speciellt men hade gärna fått en bättre förståelse för vad det är?
Har ingen direkt längtan till Mexico utan för oss är det klimatet och lätt att hitta resa. Vi har varit i Florida och på Hawaii senaste åren men skulle egentligen kunna åka vart som helst som har bra stränder och bra väder i nov/dec. Jag skulle gärna testa Thailand men tyvärr är frugan inte lika sugen. Hade ju hellre åkt till Maldiverna om det funnits awards.Lite av en meta-debatt fråga.
Från flera trådar ser jag att det är väldigt stark representation på forumet med resenärer till Cancun. Min undran är vad det är som lockar med denna destination för er? Jag har varit en gång för drygt 20 år sedan under skoltid och upplevde det hela som ett amerikanskt Mallorca. Vilket inte är i sig något dåligt men upplever även i min research att boende och upplevelser är överprisade i förhållande till vad jag minns att miljön kunde erbjuda.
Det kan säkert ha hänt väldigt mycket över alla dessa år och att Cancun erbjuder något alldeles speciellt men hade gärna fått en bättre förståelse för vad det är?
Lite av en meta-debatt fråga.
Tanken var att jag, frugan och vår 1,2-åring skulle dit i December-24 då det fanns gott om awards/verkar vara populärt här, men efter att ha gjort lite research känner jag faktiskt "nja". Jag har inte varit där, och hade alla resurser varit oändliga så hade jag nog kunnat tänka mig att grisa till det med en all inclusive i hotel zone bara för värme, bad och enkelhet, men jag blir verkligen inte charmad när jag gör lite research på Cancun/playa del carmen och närliggande.ett amerikanskt Mallorca.
Lite av en meta-debatt fråga.