Senaste nytt

Lyxig långweekend för två, eller budgetsemester med tre barn i höst/vinter?

Valderama

Ny medlem
Livet är inte alltid lätt. Jag har runt 300 000 EB-poäng (varav 100 000p förfaller i slutet av april) och en 2-4-1-voucher som förfaller i år. Alternativen är nu att antingen dra iväg med damen på en långweekend och bränna poäng på business/first class och ha det gött några dagar, alternativt att få med hela familjen någonstans för dessa 300 000p, borde snabbt räknat kunna funka med economy 5 x 30 000 t o r. Kan vara svårt att kombinera med vouchern tror jag.

Just nu har jag mest hittat flyg till USA, vilket inte lockar jättemycket. Europa är ju inte jättespännande under hösten/vintern heller, så vi tar gärna emot förslag som kan vara genomförbara på något sätt alls.

Det vore väldigt uppskattat om all erfarenhet i det här forumet kunde ge några förslag på resmål. Det står still i mitt huvud. Tack på förhand.
 

eddo

Medlem
Om du har möjlighet att nyttja FlyPremium tror jag det är bästa alternativet om ni vill åka allihopa. I så fall har ni nog med poäng för en längre resa och slipper flyga ekonomi. Men det förutsätter ju också att ni hittar 5 platser med SAS vilket kanske inte är så lätt. Hittar ni platser så är det nog med största sannolikhet till USA vilket du inte heller verkar så sugen på.

Är alternativet en business-resa med partner eller economy för alla fem hade jag utan tvekan använt poängen till business-resan och betalat eventuell resa i eco för hela familjen med cash istället.
 
Last edited:

lillemannen

Medlem
Livet är inte alltid lätt. Jag har runt 300 000 EB-poäng (varav 100 000p förfaller i slutet av april) och en 2-4-1-voucher som förfaller i år. Alternativen är nu att antingen dra iväg med damen på en långweekend och bränna poäng på business/first class och ha det gött några dagar, alternativt att få med hela familjen någonstans för dessa 300 000p, borde snabbt räknat kunna funka med economy 5 x 30 000 t o r. Kan vara svårt att kombinera med vouchern tror jag.

Just nu har jag mest hittat flyg till USA, vilket inte lockar jättemycket. Europa är ju inte jättespännande under hösten/vintern heller, så vi tar gärna emot förslag som kan vara genomförbara på något sätt alls.

Det vore väldigt uppskattat om all erfarenhet i det här forumet kunde ge några förslag på resmål. Det står still i mitt huvud. Tack på förhand.
Nu vet jag inte var du flyger ifrån men snabbt letat finns där 5 platser i eco till Dubai t/r under tx höstlovet. 288000p med 241
Lagom långt resmål i eco.
 
Toppen