Senaste nytt

Lyxhotell med bra poolområde i Bangkok

Dr. Miles

Expert
Okej flyget är bokat. Vi ska bo 3 nätter i slutet på November, som det känns nu står det mellan Shangri La eller Kempinski i Bangkok. För er som testat båda vilket är bäst?

Vi uppskattar:
Bra läge (nära till BTSen osv)
Jag har testat varken Kempinski eller Shangri-La i Bangkok men jag kan säga att båda hotellen ligger relativt nära till BTS stationer.
BTS Siam och BTS Saphan Taksin.
Om man gillar shopping skulle jag tro att Kempinski ligger bättre till än Shangri-La.
 

micsjo

Medlem
Hilton Millennium har en grund sol-pool på taket av typ 5:e vån. En liten djupare swimlane också. Riktigt nice men mycket begränsat.

Shangrila har ett riktigt poolområde. Är det vad som fäller avgörandet så är Shangrila definitivt vinnaren!

Själv tycker jag ändå att Hilton Millennium har en bättre exec lounge! Den är högst upp på det "riktiga" taket. Shangrilas är lite steril fast jag bodde då i den nya delen.
 

henrik l

Medlem
Hilton millennium har pool på taket


Min nya favorit är den som ses till vänster i bakgrunden på bild två. Sheraton Royal Orchid. Hotellet är inte tip top modernt, men man kan hitta rum för runt 3000 THB. När det gäller SPG/Marriott så håller jag nog detta för det mest prisvärda, har betat igenom samtliga SPG/Marriott hotell i Bangkok. Alla rum har utsikt mot floden, ofta uppgraderad till svit som SPG-plat. Ok lounge på 27:e våningen. När det gäller pooler så gillar jag deras garden pool som är omgiven av en mindre park, varför det inte känns som att man ligger på ett stekbord. Nu kategoriserar jag det iofs inte som ett lyxhotell och jag misstänker att Millenium inte riktigt kvalar inte. Vill man har lyx, enligt prisbilden, skall man nog välja Madarin Oriental som ligger mellan Royal Orchid och Shangri-La. Ca 9000 THB och upp per dag.
 
Toppen