Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

100%

Lyckades uppgradera två personer med Optiontown från ekonomibiljett till business både till EWR med SK 903 och hem till ARN med SK904 förra veckan. Riktigt glatt.

I mars i år lyckades jag med samma konststycke till och från EWR men blev bara uppgraderad till economy extra på vägen ut. Uppgraderade dock med poäng till business.

Det har fungerat för mig 5 av 6 gånger.

SK ARN-ORD (Eco till EcoExtra) (retur med LH)
KF ARN-HEL (Eco till Premium)
KF HEL-ARN (Eco till Premium)
SK CPH-EWR (Eco till Business) (ingen upgrade på returen)
KF ARN-HEL (Eco till Premium)
KF HEL-CPH (Eco till Premium)

Kikade på min kommande bokning nu på fredag 23/12 ARN-HEL på min EB profil. En positiv överraskning. Jag kunde välja en ny säte som KF Premium fast inte fått bekräftelsen från Optiontown än. Roligt. :) En skön start för Julfirandet i HEL med familjen.

Uppdaterade också min bokning via appen "Check my trip" och utresan har blivit uppdaterat till Business där också. Cool.

Idag kom e-post från Optiontown om utresan ARN-HEL. Enligt EB profilen är hemresan nu också blivit upgraderat till KF Premium. :) Det blev ett riktigt bra pris per EB poäng. :)

Idag kom e-post från Optiontown om utresan ARN-HEL. Enligt EB profilen är hemresan nu också blivit upgraderat till KF Premium. :) Det blev ett riktigt bra pris per EB poäng. :)

Optiontown-uppgraderingar med KF inom Europa låter riktigt prisvärt i förhållande till poängen man får. Brukar uppgraderingspriset ARN-HEL ligga runt 335 SEK, som det tidigare har varit?

Optiontown-uppgraderingar med KF inom Europa låter riktigt prisvärt i förhållande till poängen man får. Brukar uppgraderingspriset ARN-HEL ligga runt 335 SEK, som det tidigare har varit?
Priset Stockholm-Helsingfors låter ok men de brukar vilja ha runt 500 kronor Köpenhamn-Helsingfors, där tycker inte det är värt det.

Toppen