Senaste nytt

Lunch och middag - Stockholm

palmen

Moderator
Var lite oklar vad gäller fatölen.
Det jag tänkte var att jag letade efter annat än vanliga stor stark.
Även om vanlig ljus lager är gudomligt så letade jag nog mer efter nån IPA eller hantverkaröl av nått slag.
Börja i så fall på Zum Franziskaner i gamla stan och drick tysk kvalitésöl på fat (finns inte ipa där).
Gå vidare över bron vid slussen och ta sedan i ordning Akkurat, Stigbergets Fot, Oliver Twist och sluta högst upp i backen på Omnipollo om du nu kommer så långt :D.

Ovan upplägg kommer ta dig igenom några av Stockholms bästa ställen för IPA, det är dock inga billiga ställen, snarare rejält saltade Stockholmspriser på ölen.
 

Islamorada

Medlem
Tillhör väl på nått sätt god sed att återkoppla när man är hemkommen.
Besökte Stockholm i fredags och det blev så här.

Lunch: Eataly
Fina lokaler, bra råvaror.
Dock tyckte jag min pasta var ganska slätstruken. Personalen var ganska oengagerade.
Mrs Islamorada var dock kanonnöjd med sin pasta.
Avslutade lunchdelen med en drink på hotellbaren i Bank Hotel.

På eftermiddagen hann vi få med bl a Zum Franziskaner och Akkurat.
Gillade båda ställena.
Efter det på vägen tillbaka till hotellet blev det några av klassiska turisthaken i Gamla stan. Helt ok upphällda Guinness.


Kväll: Napolyon
Hade ganska höga förväntningar och måste säga att de infriades med råge.
Man har ju definitivt saknat känslan under pandemin av sitta på fullsatt restaurang och känna sorlet i luften igen. Allt kändes som vanligt.
Körde förrätt med tillhörande drajja, till huvudrätt blev det bra rödvin och entrecote. Kvällen där avslutades med dessert och en irish coffee.
Väldigt nöjda!

Innan vi rullade hemåt (helt ok runda) smet vi in på Mikkellers pub på Brahegatan. Minns inte vad jag tog men var helt ok att avsluta (ganska tidiga) kvällen där.

På återseende Stockholm!
 
Toppen