Senaste nytt

Lunar och SAS lanserar betalkort med EuroBonus-poäng

Någon annan som har problem att överföra pengar från Lunar till Nordea? Jag får mottagarens kontonummer är ogiltigt. Jag kan överföra pengar från Nordea till Lunar, dock så är det lite hackigt.. Känns inte som att synken mot Nordea är 100%

Någon med nylig erfarenhet av Lunars välkomstbonus?

Jag har nått gränsen och i dag är sista dag på tidsperioden. Det är hyfsat tydligt spec:at i appen, så jag räknar med att i morgon eller om några dagar så ska bonusen hamna under "Intjänat denna period" och därmed hamna på mitt EB-konto 25/8.

Eller är jag naiv att det kommer att fungera så enkelt?

IMG_20250726_160307.jpg

PS
Av någon outgrundlig anledning var appen inte längre kopplad till EB-kontot i dag när jag loggade in. Hamnade direkt i en dialog "Koppla ditt EB konto och ...". Tryckte koppla och hamnade i SAS vanliga inloggning och därefter såg allt normalt ut.
Jag gissar att det är bara att SAS har någon time-out på inloggnings-token och man måste "koppla" om kontot med jämna mellanrum. Men eftersom det också finns ett krav på att EB-kontot ska vara kopplat oavbrutet under välkomst-tiden, så känner jag mig lite konspiratorisk att det just idag saknades koppling.
Screenshot_2025-07-26-16-08-08-49_30e52591f9bd72e4b11a5a6a43755127.jpg

du kommer få en post i transaktionshistoriken i Lunar med texten "Välkomstbonus" och hos SAS är denna transaktion separat från den vanliga månatliga överföringen av poäng genererat från spend.
hade konstant uppmaningen att koppla mitt EB, och har hört/sett andra som haft samma, lär vara en mindre UI bugg och har inte påverkat poängintjäningen.

du kommer få en post i transaktionshistoriken i Lunar med texten "Välkomstbonus" och hos SAS är denna transaktion separat från den vanliga månatliga överföringen av poäng genererat från spend.
...
Exakt så hände.
kl 00:00 idag kom välkomstbonus-posten i Lunar-appen och poängen har redan förts över till EB-kontot och är tillgängliga där.

Lite kul att det tekniskt kan fungera så här snabbt och bra, tänker på andra EB-partners där man inte riktigt vet när en bonus trillar in och det sedan också måste vänta till nästa månads överföring.

Exakt så hände.
kl 00:00 idag kom välkomstbonus-posten i Lunar-appen och poängen har redan förts över till EB-kontot och är tillgängliga där.

Lite kul att det tekniskt kan fungera så här snabbt och bra, tänker på andra EB-partners där man inte riktigt vet när en bonus trillar in och det sedan också måste vänta till nästa månads överföring.
Går ju tydligen att ställa in att EB ska trilla in på kontot precis när ett flyg räknas som ankommit till gate...så allt borde vara möjligt

Toppen