Senaste nytt

Lunar och SAS lanserar betalkort med EuroBonus-poäng

Blir inget kort för mig bara för sign up bonus, om jag hamnar bland dom första 10.000 användarna skulle det netto ge mig 5548 poäng för 150:-
Är man inte bland dom första 10k så blir det bara 2548poäng vinst, jag hoppar det!
(Uträkning baserad på förlusten mot att använda amex elite, förlusten mot spend inte inräknad, och 22600:- är ju ändå en hel del!)

EDIT: (Räknade om lite, glömde en parameter! :D )

Last edited:
Är nu live inne i appen för befintliga användare. Tyvärr ingen bonus.

Kul grej. Inte relevant för mig men detta kommer nog vara positiv för konkurrensen på marknaden. Jag vet inte hur affärsrelationen mellan SAS och SEB för drift av SAS MC ser ut, men SAS hamnar nog i en bättre position om de har en annan bank som de kan "hota" med, ifall SEB vill öka sina priser mot SAS. Lunar skulle säkert inte ha något emot att erbjuda en SAS MC kreditkort framöver också.

Attachments

• IMG_0076.PNG
    IMG_0076.PNG
    320,1 KB · Visningar: 183
  • IMG_0077.PNG
    IMG_0077.PNG
    228,5 KB · Visningar: 182
Last edited:
Alltid kul med nya alternativ, även om just detta inte blir något jag personligen kommer använda. Kanske hoppar på för välkomsterbjudandet.

Betalkortet finns både som fysiskt och digitalt kort, vilket gör det möjligt för kunderna att använda det när det passar bäst. För varje 100 SEK som spenderas på betalkortet tjänar man 8 EuroBonus-poäng. Nya Lunar-kunder får dessutom 3 000 välkomstpoäng, och de första 10 000 kunderna får 6 000 poäng.
Kortet kan beställas i Lunars bankapp från och med den 18 juni 2024.”

”Betalkortet är gratis med Lunars Unlimited-paket eller tillgängligt för en månadsavgift på 49 SEK i Lunars Standard-, Light- och Plus-paket”

För mig personligen som i dagläget använder Revolut Metall för 169kr/månad så gör det här att jag kommer överväga att byta till Lunar

Vilken måste man välja om man vill ha 10 000 sign up ? Light , Standard , Plus , Unlimted?

Jag kan inte se att någon av dom kostar 49 kr i månaden?

*Erbjudandet gäller endast nya Lunarkunder. De 10 000 första registreringarna för ett SAS EuroBonus Lunar-kort kommer att få 6 000 EuroBonus-poäng, medan efterföljande nya kunder kommer att få 3 000 poäng. Detta erbjudande gäller för kunder som har öppnat bankkonto hos Lunar efter lanseringsdatumet (dvs. EFTER den 17 juni 2024) och har anslutit sig till SAS-produkten inom 14 dagar efter öppnat bankkonto hos Lunar. Kunder som har haft ett Lunar-konto inom de senaste 2 åren är inte berättigade till detta erbjudande. För att kvalificera sig måste nya kunder inneha ett SAS EuroBonus Lunar-kort i minst 3 månader och spendera minst 15 000 kr (DKK/SEK/NOK) med sitt SAS EuroBonus Lunar-kort under denna period. Poäng kommer att krediteras efter dessa 3 månader. Prissättningen för ett SAS EuroBonus Lunar-kort kan variera beroende på valt paket.

Toppen