Senaste nytt

Luleå (eller Arlanda) till Stuttgart, 2-6/4?

FF#1

Medlem
Letar efter en bra flygbiljett, hittar en del på Matrix men det verkar svårtbokat?

  • Varifrån vill du börja din resa? Luleå eller Stockholm Arlanda
  • Var är din destination? Stuttgart, helst flygplatsen inte järnvägsstationen.
  • När vill/behöver du resa ut? 2/4
  • När vill/behöver du komma hem? 6/4
  • Hur länge vill du vara borta? se ovan
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, helst inte LH bägge vägarna utan gärna Swiss eller Austrian.
  • Vad är din budget? (per person) ~5-6000 SEK från Luleå 2000 kr mindre från Stockholm
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra intjäning til Eurobonus,
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? egentligen inte men kanske flyga till Zurich redan den 3/4 på kvällen, för att sen ta sig hem på eftermiddagen den 4
Hittar som sagt bra alternativ via både Zurich, Wien mm men de som är intressanta verkar inte gå att boka på någon av LH gruppens sidor utan att de dubbleras i pris.

Sen är det alltid risken med code share, men boka business (Z) med LH borde vara "safe" även om det blir två legs med SAS, borde ju inte kunna bli sämre än plus i alla fall?
 

Canadien

Medlem
Brukar gå att boka på lufthansas sida om du väljer "multiple segments" och du går in och specar varje ben, t ex
Dag 1 Arlanda-Zurich
Dag 1 Zurich-Stuttgart

Dag n Stuttgart-Munchen
Dag n Munchen-Stockholm
 

LMR

Medlem
Brukar gå att boka till/från Luleå hos Lufthansa. Ett alternativ är SWISS hemsida där det går att välja Lufthansa gruppen, dvs kombination av Lufthansa och SWISS mfl kan bokas (lite röriga sidor dock), även här till/från Luleå.
 

Canadien

Medlem
På Swiss sida brukar jag dock inte få upp P/Z-klass även om de finns tillgängliga, brukar bli C/D
På Lufthansas sida dock, om man gör som jag skrev ovan, och väljer Lufthansa Group så brukar det gå att få till de billigare businessbenen med Swiss också
 

FF#1

Medlem
Tack för tipsen
problemet med Swiss ultisegmentsbokning är att man inte ser pris förän man trycker på "calculate", då det blir 100 tals kombinationer så blir ju det mesta man får upp, dyrt.

med Lufttramsa så får man företrädesvis upp deras egna flygningar... eller SAS. inte Austrian och swiss.
Nu börjar det likna nått så jag ska labba vidare, har dessutom fått upp nästan vad jag behöver via Uniteds sida.
 

Senator

Moderator
Har du ändrat till Lufthansa Group i sökfältet? Dum fråga, du är nog en räv redan på detta
 
Last edited:
Toppen