Nu är det Lufthansa själva som i artikeln slår sig i bröstet för vilken succé deras Premium Ekonomi är trots att man egentligen inte har kampanjat för den.
4 Miljarder US$ kommer det att kosta att installera 3600 premium säten fördelat på 106 plan.
Mot slutet av nästa månad ska man vara helt klar med uppgraderingen.
Varje säte kostar lika mycket som en Wolkswagen Golf i Tyskland.
Enligt Lufthansa är biljetten för premium sätet 45% dyrare mot ekonomisätet och 56% billigare i jämförelse mot business sätet på en flygning mellan Frankfurt och Bangkok.
Lufthansa erkänner också att deras produkt inte är det bästa på marknaden men ändå tillräcklig för att locka kunder. Singapore Airlines är bättre men också dyrare.
Lufthansa räknar med att kunna locka 1,5 miljoner passagerare årligen och ha intäkter runt 1 miljard Euro på årsbasis för den nya kabinen.
Lufthansa lauds premium economy | Bangkok Post: news
4 Miljarder US$ kommer det att kosta att installera 3600 premium säten fördelat på 106 plan.
Mot slutet av nästa månad ska man vara helt klar med uppgraderingen.
Varje säte kostar lika mycket som en Wolkswagen Golf i Tyskland.
Enligt Lufthansa är biljetten för premium sätet 45% dyrare mot ekonomisätet och 56% billigare i jämförelse mot business sätet på en flygning mellan Frankfurt och Bangkok.
Lufthansa erkänner också att deras produkt inte är det bästa på marknaden men ändå tillräcklig för att locka kunder. Singapore Airlines är bättre men också dyrare.
Lufthansa räknar med att kunna locka 1,5 miljoner passagerare årligen och ha intäkter runt 1 miljard Euro på årsbasis för den nya kabinen.
Lufthansa lauds premium economy | Bangkok Post: news