Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

• Lufthansa

Votes: 23 82,1%
  • Swiss

Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

Votes: 8 28,6%

• Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.
Om någon vill få tag på en EZE vet jag om att de finns 4 platser på LH den 17-21 oktober (tors-mån).

Bokade själv upp PEK nyss på födelsedagen 2 nätter och sen hem. Så tänkte jag kunde berätta om de platserna ovan då jag inte kommer boka dem!

Ok, i sista stund blev det en resa. Bror min var dubbelbokad och bangade så får bjuda min bättre hälft. Löste barnvakt...

Tack @Senator för hjälp. (Inte med barnvakt utan resa :)).

CPH-FRA i SK plus
FRA-HKG: first 747-i
// transit i 22h så hinner ta en natt o se lite
HKG-SIN: i first SQ nya suites
// destination 36h
SIN-HKG i SQ first A380 igen.
10h i HKG inte optimalt men ok.
HKG-ZRH med Swiss first på 777
ZRH-CPH med swiss biz

21.931 NOK per skalle. Anser mycket bra värde i det.
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

För mig blev det en sväng till Buenos Aires med Lufthansa, samt en Vegasuppvärmning i Macau genom Swiss till Hong Kong, så det är väl dags att börja söka efter tips här inne. Kul, men kanske lite kort vila med 3 dagar mellan resorna.

För mig blev det en sväng till Buenos Aires med Lufthansa, samt en Vegasuppvärmning i Macau genom Swiss till Hong Kong, så det är väl dags att börja söka efter tips här inne. Kul, men kanske lite kort vila med 3 dagar mellan resorna.
Absolut inte, tycker du skall klämma ihop en resa till mitt i mellan med vändande plan i Dubai eller nått! Utan att de blir OT, jag kollar tillbaka på min mest hektiska resevecka någonsin i mitt liv år 2017 när jag han med Oslo, Kapstaden, New York och Berlin inom 9 dagar. Alla resor åkte jag hem till Stockholm mellan.

Attachments

• upload_2019-5-27_17-55-9.png
    upload_2019-5-27_17-55-9.png
    228,4 KB · Visningar: 549
Absolut inte, tycker du skall klämma ihop en resa till mitt i mellan med vändande plan i Dubai eller nått! Utan att de blir OT, jag kollar tillbaka på min mest hektiska resevecka någonsin i mitt liv år 2017 när jag han med Oslo, Kapstaden, New York och Berlin inom 9 dagar. Alla resor åkte jag hem till Stockholm mellan.

Fick mig att tänka på:
Torsdag SJU-EWR
Fredag JFK-ZRH-ARN
Lördag eftermiddag hemma 60min efter ha varit borta två veckor på semester
Lördag kväll: ARN-CPH-BKK-TPE
Ankomst söndag kväll
Onsdag TPE-BKK-CPH-ARN
Ankomst torsdag morgon
Dunderförkyld och jetlag
Söndag morgon ARN-FRA-DEL

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Helt OT

Är sugen på en till :) men sambon inte redo att boka nyårsresan än.. Countdown är 3t.40min innan slut, har vi några sista spännande resor på g?

Jag sitter just nu, funderar på om vägen via FRA alt ZRH-PEK-SIN (Destination) med retur är "most bang for the buck".

Verkar som det både går att boka SG802 och 807 på sträckan PEK-SIN. Det är ju 380, vet någon om det är med gamla eller nya sviten? Verkar dock väldigt svårt att få en routing via Bangkok eller Shanghai åt ena eller andra hållet. Jag gillar ju nosen på 747-8, blir jag besviken om jag väljer Swiss A330 istället?

Jag sitter just nu, funderar på om vägen via FRA alt ZRH-PEK-SIN (Destination) med retur är "most bang for the buck".

Verkar som det både går att boka SG802 och 807 på sträckan PEK-SIN. Det är ju 380, vet någon om det är med gamla eller nya sviten? Verkar dock väldigt svårt att få en routing via Bangkok eller Shanghai åt ena eller andra hållet. Jag gillar ju nosen på 747-8, blir jag besviken om jag väljer Swiss A330 istället?

Vad jag kan se är SQ A380 PEK-SIN-PEK gamla konfigurationen så länge erbjudande gäller ut april-2020. Däremot finns nya Suites på PVG-SIN-PVG och HKG-SIN-HKG. Notera att följande flighter är excluderade:
IF VIA LH ALL FIRST
VIA SQ F/A NOT PERMITTED FROM SIN-BJS FLT 0802
IF VIA LH ALL FIRST
VIA SQ F/A NOT PERMITTED FROM BJS-SIN FLT 0807
IF VIA LH ALL FIRST
VIA SQ F/A NOT PERMITTED FROM SIN-SHA FLT 0830
IF VIA LH ALL FIRST
VIA SQ F/A NOT PERMITTED FROM SHA-SIN FLT 0833
IF VIA LH ALL FIRST
VIA SQ F/A NOT PERMITTED FROM SIN-HKG FLT 0860
IF VIA LH ALL FIRST
VIA SQ F/A NOT PERMITTED FROM HKG-SIN FLT 0863

Jag tycker också nosen på B747-8i är trevligt, men jag tror att nu som flera än jag har testat Swiss First så verkar det som en majoritet är överens: den totala kundupplevelsen så vinner Swiss över Lufthansa. Det finns redan länkar till andra trådar i denna tråd.

En liten fördel för Swiss B77W över A330 av ett par skäl:
Toan
Skärmen
"Suite-känslan"
men annars lika

Jag föredrar Swiss över Lufthansa alla dagar i veckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen