Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

  • Lufthansa

    Votes: 23 82,1%
  • Swiss

    Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

    Votes: 8 28,6%

  • Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Hur länge är biljetter "tagna" i systemet? Skulle precis boka, klantade men klantade mig lite när jag skulle betala och backade när jag drog fingret fel på musen, och när jag skulle göra om det så var platserna på ena vägen borta och det fanns då bara business.

Min erfarenhet är att Lufthansa lämnar en cookie antigen på några timmar eller över natten. Jag hade ett sådant problem förra månaden med en annan bokning
 

oxxax

Medlem
Min erfarenhet är att Lufthansa lämnar en cookie antigen på några timmar eller över natten. Jag hade ett sådant problem förra månaden med en annan bokning

Jag ringde till deras F Hotline för att se om de kunde se bokningen, vilket de inte kunde. När jag bad dem att istället försöka boka på nytt så gjorde jag själv detsamma, och då dök platserna upp igen. Däremot var seatingen som jag hade valt upptagen, så jag får väl vänta tills de släpper dem igen.
 

squeezen

Medlem
Har någon numret till LH eller Swiss First class? hittar inte online på deras sida... tänker det kan alltid vara värt ett försök kanske...
 

Senator

Moderator
Har någon numret till LH eller Swiss First class? hittar inte online på deras sida... tänker det kan alltid vara värt ett försök kanske...

Ja jag har båda, men jag kan ge dig svaret du kommer få ;) Dom vill/får inte röra dessa bokningar. Jag har pratat med båda. Om du vill göra ett försök så PMs mig. Jag vill inte publicera dessa.
 

squeezen

Medlem
Ja jag har båda, men jag kan ge dig svaret du kommer få ;) Dom vill/får inte röra dessa bokningar. Jag har pratat med båda. Om du vill göra ett försök så PMs mig. Jag vill inte publicera dessa.
ok, tänkte det var så illa, håller på med två resebyråer nu...
1 har redan sagt de inte kan lösa det.
 

SimonXYZ

Medlem
ok, tänkte det var så illa, håller på med två resebyråer nu...
1 har redan sagt de inte kan lösa det.
En säljare på Ticket i Luleå lyckades boka min. Jag hade innan provat alla onlineresebyråer jag kunde komma på men misslyckats. Hon lade dock på ett par tusen på priset, men jag kände att det var värt det då jag fick exakt den rutt jag ville ha.
 

palmen

Moderator
En säljare på Ticket i Luleå lyckades boka min. Jag hade innan provat alla onlineresebyråer jag kunde komma på men misslyckats. Hon lade dock på ett par tusen på priset, men jag kände att det var värt det då jag fick exakt den rutt jag ville ha.
Jag fick precis hjälp av en på ticket i stockholm som dock inte kunde få fram priset i First, däremot gick det att få fram i business på exakt samma flighter till aktuellt kampanjpris.
 

SimonXYZ

Medlem
Jag fick precis hjälp av en på ticket i stockholm som dock inte kunde få fram priset i First, däremot gick det att få fram i business på exakt samma flighter till aktuellt kampanjpris.
Säljaren i Luleå fick inte heller till det först, men gav inte upp och bad att få återkomma. Jag tror att hon tyckte det var lite roligt - som hon uttryckte det: det händer aldrig att vi bokar förstaklass. Några timmar senare återkom hon och hade fått till det. Skicka PM om ni vill ha email.
 

mano81

Medlem
Dum fråga kanske, men om man bokar via resebyrå utan att veta bokningsklass, kan man ändå vara rätt säker på att man får en av de högsta bokningsklasserna (t ex F, A för Lufthansa) bara för att man bokar första klass eller finns det någon risk att det skulle bli en lägre bokningsklass?
 

Senator

Moderator
Dum fråga kanske, men om man bokar via resebyrå utan att veta bokningsklass, kan man ändå vara rätt säker på att man får en av de högsta bokningsklasserna (t ex F, A för Lufthansa) bara för att man bokar första klass eller finns det någon risk att det skulle bli en lägre bokningsklass?

Du borde kunna få en detaljerat bekräftelse innan betalning med all information.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen