kerran1980
New member
Det ska bli mycket intressant att se om Swiss går för 2+2+2 i C med nya Boeing 777-300ER. Den konfigen är grym i Boeing 777.
kerran1980 skrev:Det ska bli mycket intressant att se om Swiss går för 2+2+2 i C med nya Boeing 777-300ER. Den konfigen är grym i Boeing 777.Klicka för att utvidga...
Varför inte 1-2-1, som American Airlines har i sina nya 77W? Har precis testat denna produkt på DFW-LHR. Otroligt bra, slår definitvt British Airways på fingrarna när det gäller säteskomfort.kerran1980 skrev:Det ska bli mycket intressant att se om Swiss går för 2+2+2 i C med nya Boeing 777-300ER. Den konfigen är grym i Boeing 777.Klicka för att utvidga...
Jag har också tänkt på det där med antal stolar man får plats med. Men eftersom man i AA:s nya C-klass sitter snedställt i förhållande till flygplanskroppen (ungefär som en fiskbenskonfiguration) så kanske avståndet mellan varje säte kan minskas en del, därför är det inte säkert att det blir så väldigt stor skillnad i antal säten.kerran1980 skrev:Jag har aldrig provat 1+2+1...det låter bekvämt!En fråga bara...blir det inte färre stolar i C med 1+2+1 än 2+2+2 och därmed sämre intäkter till Swiss?Klicka för att utvidga...
Gweilo skrev:Nya 747-800 i LH C klass är bra, flög dom till Dulles i höstas och det var en bra dagflygning, dock skall det väl sägas att jag var mer imponerad av komforten än servicen som tenderar att bli lite standardiserad.Klicka för att utvidga...
Randy Marsh skrev:Jag har också tänkt på det där med antal stolar man får plats med. Men eftersom man i AA:s nya C-klass sitter snedställt i förhållande till flygplanskroppen (ungefär som en fiskbenskonfiguration) så kanske avståndet mellan varje säte kan minskas en del, därför är det inte säkert att det blir så väldigt stor skillnad i antal säten.Sedan har väl också AA insett att de måste konkurrera med bra säteskomfort för att kunna fylla business-kabinen i framtiden. Faktiskt är detta något som snart alla större flygbolag har insett. Förutom SAS då förstås, som hamnar alltmer på efterkälken...Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Det verkar som attDr. Milesalltid har tur med Lufthansa besättningar. Fick du en kram av henne också?Klicka för att utvidga...
kerran1980 skrev:Jag har aldrig provat 1+2+1...det låter bekvämt!En fråga bara...blir det inte färre stolar i C med 1+2+1 än 2+2+2 och därmed sämre intäkter till Swiss?Klicka för att utvidga...
Bara adjö?Dr. Miles skrev:En kindpuss hade det varit trevligt men nej, det var bara en vanlig adjö.Klicka för att utvidga...
kerran1980 skrev:Vilka bolag har C konfig 1+2+1 i Boeing 777?Långt från alla kan välja bolag helt fritt när ens företag kan ha företagsavtal med exempelvis vissa flygbolag inom ex Star Alliance, Oneworld eller Skyteam.Kortast restid är också viktigt för många som reser i tjänsten.Har inte just Emirates 2+3+2 i C på samtliga versioner av Boeing 777?...Klicka för att utvidga...