Senaste nytt

Lufthansa stänger felaktigt matchade konton

Frequent Flyer-databasen i Amadeus har väl "alltid" funnits? Så jag antar att det juridiska är löst i och med att man accepterar villkor för medlemskap i t.ex. Eurobonus. Även andra system som Sabre tror jag tar denna info från Amadeus?

Exempel från Eurobonus:

4.3 Membership details can be passed to SAS business partners in order to coordinate special offers and activities. Information on purchases and other activities can be analysed and used for general or customer oriented marketing of SAS’ or SAS business partners’ products and services. For such purposes, and due to legislation, personal information can be transferred to countries that do not belong to the European Union or the European Economic Area.

http://www.sas.se/sv/eurobonus/om-eurobonus/The-program/Medlemsvillkor/

Man skulle ju kunna ta bort möjligheten att se den här datan men för resenären försvinner fördelarna: partnerflygbolag skulle inte kunna se din status förrän du checkar in (visa status) och du skulle inte kunna lägga in bonusnummer i förväg (visa namn).

Jag måste säga att det här med photoshoppande av status slår undan fötterna på alla oss som jobbar för vår status enligt gängse regler.
Det är inte mer än rätt att just dessa fuskande personer får skylla sig själva.
I slutändan kommer ju sådant beteende att leda till att alla statusmatchningserbjudanden försvinner eller/och att allas konton och alla företags databaser är öppna för granskning av alla, oavsett bolag eller allians.

Att få en FFP status genom fusk är lågt. Har man inte kunnat få det genom att följa regler då är det faktisk bara värdelös att ha en status. Flyger man inte ofta då vad är poängen med att ha ett *G? :eek: Dessutom sabbar man det hela för alla andra.

Toppen