Senaste nytt

Lufthansa Silver i stället för Guld

CJR

Medlem
Har nyss checkat in och noterat att på mitt boardingkort står LH Silver. Mycket konstigt då jag är Lufthansa Senator och Eurobonus Guld. Kom alltså inte in i SAS guld-lounge på Arlanda. Åker på awardbiljett tillsammans med två statuslösa reskamrater på samma bokning. Bokat på Lufthansas webbsida i vintras. Förmodligen en tillfällighet?

Något har blivit fel i IT-systemen låter det som. Be personalen lägga in något av dina guldkort i bokningen.

• Gilla
Reactions: CJR
Har nyss checkat in och noterat att på mitt boardingkort står LH Silver. Mycket konstigt då jag är Lufthansa Senator och Eurobonus Guld. Kom alltså inte in i SAS guld-lounge på Arlanda. Åker på awardbiljett tillsammans med två statuslösa reskamrater på samma bokning. Bokat på Lufthansas webbsida i vintras. Förmodligen en tillfällighet?
Var du silver i vintras när du gjorde bokningen? I så fall ligger silverstatusen kvar.

Var du silver i vintras när du gjorde bokningen? I så fall ligger silverstatusen kvar.
Nej, jag var Guld även då. Nu minns jag dock att jag var tvungen att ringa Lufthansa för att ändra på förnamnen, som var i fel ordning, på en av oss som reser. Misstänker att de råkat lägga in mitt gamla silvernummer i bokningen.

Off topic, men i kväll kommer vi ha ett antal timmar på Washington IAD inför vidare färd med United. Jag bokade de biljetterna och lade in mitt Eurobonus Guld i den bokningen igår. Jag hoppas det ska räcka för att få tillträde till deras United Club.

Off topic, men i kväll kommer vi ha ett antal timmar på Washington IAD inför vidare färd med United. Jag bokade de biljetterna och lade in mitt Eurobonus Guld i den bokningen igår. Jag hoppas det ska räcka för att få tillträde till deras United Club.
Det är alltid bra att ha med ett fysiskt EB-kort i USA (och andra ställen) för att vara på säkra sidan.

Det tog jag förstås inte med. Har dock betalkort i guld där medlemsnr står. Får hoppas på det bästa!

Det tog jag förstås inte med. Har dock betalkort i guld där medlemsnr står. Får hoppas på det bästa!
Det går säkert bra, var ett tag sedan jag senast behövde visa det i US. Brukar underlätta om man får ett nytt boardingkort utskrivet i USA då de känner igen dem bättre och verkar lita mer på vad som står på det.

• Gilla
Reactions: CJR
Fråga som inte berör er tråd men som nybliven Diamond undrar jag om det är samma förmåner på Lufthansa flygning som på SAS flygning? Reser med familjen till MIA och har bokat economy.

Fråga som inte berör er tråd men som nybliven Diamond undrar jag om det är samma förmåner på Lufthansa flygning som på SAS flygning? Reser med familjen till MIA och har bokat economy.

Nja. På Lufthansas flygningar har du de förmåner som Lufthansa erbjuder Star Alliance Gold. Vissa är samma medan andra inte är det. Free seating erbjuds för guld på Sas, men inte på Lufthansa. Men du får priobordning även på Lufthansa.

Nu serverar väl förvisso LH dricka (alkohol) i eko också, men annars är det en sak som skiljer.

T.ex added luggage skiljer också.

Toppen