Senaste nytt

Lufthansa service nivå suger

I dag fick jag ett telefonsamtal från Lufthansa i ärendet (observera att allt hände den 20 juni och att dom slutligen reglerade detta i mitten av Juli). Dom ringde och bad om ursäkt för att jag fått betala frakten då jag handlat på den voucher jag fick att handla för i Lufthansas butik som ersättning. För detta vill dom nu sätta in 10 Euro (86 kronor) på mitt konto.

Jag håller med dig att det känns konstigt att återkomma på ärendet så här sent. Pinsamt tycker jag.

Hoppas de gör överföringen rätt och inte som AY gjorde en gång för mig att jag fick själv betala alla överföringsavgifter för en internationell överföring samt växlings avgifter. Runt 20% av det totala beloppet försvann för dessa avgifter. :(

Jag håller med dig att det känns konstigt att återkomma på ärendet så här sent. Pinsamt tycker jag.

Hoppas de gör överföringen rätt och inte som AY gjorde en gång för mig att jag fick själv betala alla överföringsavgifter för en internationell överföring samt växlings avgifter. Runt 20% av det totala beloppet försvann för dessa avgifter. :(

Har nu mailat dom och bett dom sätta in pengarna på "child care" eller "invironmental care"

Typisk tysk korrekthet... Rätt ska vara rätt och inte en millimeter mer... Trist, men man vet i alla fall vad man får! :)

LH har ju fått en hel del "skit" för ombordservice som inte håller måttet (i synnerhet c inom europa). Måste dock framhålla maten och presentationen häromdagen FRA-GOT var ett stort lyft. En form av italienskt tapas; med en hel del godsaker. Visst plockmat man inte direkt blir mätt av, men ett lyft från tidigare oförståeliga rätter till italiensk "kvalitet". Nu var detta nån form av tema.."touch of tuscany", men ändå ett rejält lyft i mina ögon gällande LH catering...

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    106,5 KB · Visningar: 601
Last edited:
LH harju fått en hel del "skit" för ombordservice som inte håller måttet (i synnerhet c inom europa). Måste dock framhålla maten och presentationen häromdagen FRA-GOT var ett stort lyft. En form av italienskt tapas; med en hel del godsaker. Visst plockmat man inte direkt böir mätt av, men ett lyft från tidigare oförståeliga rätter till italiensk "kvalitet". Nu var detta nån form av tema..touch of tuscany, men ändå ett rejält lyft i mina ögon gällande LH catering...
Då har vi fått till slut "German Efficiency, Italian Taste" som Lufthansa Italia lovade en gång i tiden. ;)
Förr var det "Italian Efficiency, German Taste"...

LH har ju fått en hel del "skit" för ombordservice som inte håller måttet (i synnerhet c inom europa). Måste dock framhålla maten och presentationen häromdagen FRA-GOT var ett stort lyft. En form av italienskt tapas; med en hel del godsaker. Visst plockmat man inte direkt blir mätt av, men ett lyft från tidigare oförståeliga rätter till italiensk "kvalitet". Nu var detta nån form av tema.."touch of tuscany", men ändå ett rejält lyft i mina ögon gällande LH catering...

Absolut, det tillfälliga temat kan de få hålla på med i fortsättningen. Ser plötsligt fram emot några LH resor i C under kommande veckor...

LH italia fick jag aldrig testat, men vad jag förstått hade de en helt annan approach och service än dagens Lufthansa. Dels bra priser i C, och bra service/mat. LH Italia var nog mera Austrian/Swiss än Lufthansa....
Jag har aldrig testat LH Italia heller, men det jag hört är precis tvärtom emot vad du har hört. Jag har hört att om man tycker att ''vanliga'' LH är dåliga skulle man testa LH Italia, som var mkt sämre än ''vanliga'' LH. Men vi har bara hört, vi vet inte.

Då ger jag mig in i "debatten" :) Uppfattade LH Italia som mycket bättre än den tyska divisionen när jag flög med bolaget (bara tre flygningar iofs).

Man ska väl inte heller lita till 100% på Skytrax, men LH Italia hade 8.3/10 i betyg innan bolaget lades ner... Som sagt inte fullständig ackuratess på betygen, men min erfarenhet säger att konsumentbetygen ändå ger en fingervisning.

Tyvärr var ingen av mina tre flygningar i C, så kan inte uttala mig om den aspekten

Toppen