agehall
Medlem
Inte för att låta elak, men du är inte bättre än någon annan för att du har ett svart kort.
Nu låter det som vi är på väg mot en jantelagsdiskussion. Det handlar inte om att vara "bättre" än någon annan och jag tror säkert inte att det var vad Traveller ansåg sig vara heller. Det handlar om hur bolag behandlar sina mest lojala kunder. Nu har Traveller ett svart kort hos SAS och det är tyvärr ingen officiell nivå hos Star Alliance, så i LHs ögon är han vilken *G som helst. Hos SAS hade han dock säkert blivit uppgraderad redan vid gaten, precis som en LH HON säkert blivit å hans LH flight.
Själv tror jag inte på något sätt att jag är bättre än någon annan bara för att jag har statuskort hos flygbolag, jag vet dock att jag reser mer än många andra och medvetet väljer hur jag reser. Därför förväntar jag mig att de bolag jag reser med ska belöna mig som trogen kund, med vissa förmåner som i många fall inte behöver kosta dem speciellt mycket.