Senaste nytt

Lufthansa serverar åter mat och dryck i loungerna i Frankfurt

Mikeswe

Medlem
Även servering i HAM, DUS och BER fr.o.m. idag enligt LH hemsida.

Enligt samma källa skall det fungera med både test, vaccinationsbevis eller bevis på att man tillfrisknat

Lysande nyheter (även om man fortfarande hoppas på förlängda öppetider i LX loungerna)!

upload_2021-6-16_13-15-23.png


upload_2021-6-16_13-15-56.png


Källa: https://www.lufthansa.com/de/en/lounges
 

Mikeswe

Medlem
Löjligt att man måste uppvisa test för att få äta mat inomhus. Men det kanske får betraktas som ett framsteg...

konstigt. Frågan är väl även hur man ens kommit in till avgångshallen eller på väg till sin destination om man inte redan gjort ett test eller har vaccinationscert eller bevis på att man tillfrisknat innan, och vad man är orolig för skall hända just i LH loungen ?

Är väl istortsett endast Mexico i världen som inte kräver något av dessa dokument ?
 

igelkotten

Medlem
Måste man inte ha ett test för att ens få checka in?

konstigt. Frågan är väl även hur man ens kommit in till avgångshallen eller på väg till sin destination om man inte redan gjort ett test eller har vaccinationscert eller bevis på att man tillfrisknat innan, och vad man är orolig för skall hända just i LH loungen ?

Är väl istortsett endast Mexico i världen som inte kräver något av dessa dokument ?

Sverige kräver ju inte det av svenska medborgare. Så man kan ju vara svensk som reser hemåt från Tyskland och därmed inte har gjort test. När jag checkade in i München för några veckor sedan så var kvinnan i incheckningsdisken otroligt förvånad över detta och behövda ringa kollegor för att dubbelkolla, innan hon sa ”that is incredibly fucking stupid” :D
 

Tomas E

Medlem
Sverige kräver ju inte det av svenska medborgare. Så man kan ju vara svensk som reser hemåt från Tyskland och därmed inte har gjort test. När jag checkade in i München för några veckor sedan så var kvinnan i incheckningsdisken otroligt förvånad över detta och behövda ringa kollegor för att dubbelkolla, innan hon sa ”that is incredibly fucking stupid” :D
Jag har en helt annan beskrivning: that is incredibly fucking smart! :D
 

Jonas C

Medlem
Sverige kräver ju inte det av svenska medborgare. Så man kan ju vara svensk som reser hemåt från Tyskland och därmed inte har gjort test. När jag checkade in i München för några veckor sedan så var kvinnan i incheckningsdisken otroligt förvånad över detta och behövda ringa kollegor för att dubbelkolla, innan hon sa ”that is incredibly fucking stupid”
Fantastiskt bra av Sverige. Inget test, inget "fängelse" vid hemkomst. Tillskillnad från vissa andra länder ;)
 

Mikeswe

Medlem
Sverige kräver ju inte det av svenska medborgare. Så man kan ju vara svensk som reser hemåt från Tyskland och därmed inte har gjort test. När jag checkade in i München för några veckor sedan så var kvinnan i incheckningsdisken otroligt förvånad över detta och behövda ringa kollegor för att dubbelkolla, innan hon sa ”that is incredibly fucking stupid” :D

Kan man summera det med att verkar som att det alltså framförallt är svenskar och mexikaner man är rädda för i tyska LH lounger och påtvingar uppvisning av dessa certifikat ? ..

Som svenskt-mexikanskt par kommer Herr / Fru Mikeswe definitivt försöka tyda personalens ansiktsuttryck vid nästa besök i HAM.
 
Toppen