Senaste nytt

Lufthansa P-klass till SAS Eurobonus? Utförs av Singapore Airlines .

Timpsi

Medlem
Bokningsklass P hos LH ger poäng till EuroBonus.

Du kan titta själv på bilden jag postade eller på hemsidan själv:


Jag är också ganska säker på att du blandar ihop det med Brussels som har den lömska bokningsklassen. Liksom Air Europa har en för Skyteam. Det är inte så många flygbolag som ägnar sig åt sånt.
Nej, det är P-klass i LH som inte ger poäng i vissa bonusprogram verkar det som.
Tabellen du länkar till gäller inte i detta fallet då flygningarna utförs av SQ, inte av LH. Däremot är biljetten köpt via Lufthansa så därav min fråga om P-klassen mappas om till något annat hos SQ vilket det verkar göra.
 

FilipJ

Medlem
Nej, det är P-klass i LH som inte ger poäng i vissa bonusprogram verkar det som.
Tabellen du länkar till gäller inte i detta fallet då flygningarna utförs av SQ, inte av LH. Däremot är biljetten köpt via Lufthansa så därav min fråga om P-klassen mappas om till något annat hos SQ vilket det verkar göra.
Jag tror alla antog att du menade intjäning till EuroBonus. Vilket annat bonusprogram har tråden behandlat?
 

Hachans

Medlem
Nej, det är P-klass i LH som inte ger poäng i vissa bonusprogram verkar det som.
Tabellen du länkar till gäller inte i detta fallet då flygningarna utförs av SQ, inte av LH. Däremot är biljetten köpt via Lufthansa så därav min fråga om P-klassen mappas om till något annat hos SQ vilket det verkar göra.

Ja, men ditt första inlägg skrev du:

LH har en ökänd P-klass vid bokning av rabatterade Biz-biljetter som inte verkar generera några poäng för SAS EB, stämmer det?

Vilket alltså inte stämmer. Du tjänar poäng i P-klass på LH.

Och även om du skulle bli mappas till P-klass på SQ skulle du tjäna poäng (men det är ekonomi så det kommer inte hända).

Så ditt grundantagande var fel, vilket jag med flera påpekar för dig. LH har inga businessbiljetter som inte ger poäng, det är Brussels som har det.

Och om de ger poäng eller inte till andra program är inte så intressant, du skrev ju ”till EB”.
 
Toppen