Senaste nytt

Lufthansa och Swiss....när det är som bäst..

Ser trevligt ut :) Och riktigt trevligt med en shifferplatta under osten, den bryter av det övriga på ett fint sätt.

Bra rapport än så länge! När det kommer till mat och hårdvara tycker jag att TK har den bästa produkten inom Europa, däremot är det servicen på SWISS som verkligen utmärker dem. Det skapar en slags lyxkänsla som inte går att få hos andra bolag, so overall håller jag nog med om att SWISS har den bästa produkten inom Europa.

Jag är väldigt kluven gällande Turkish. Jag har åkt alla möjliga hårdvaror, vissa fantastiska och andra usla. Men på 20 flighter finns det bara en gemensam benämner: inte ett leende från en Turkish anställd varken i luften eller på marken.

Sen ser inte jag Turkish som ett europeiskt bolag. Jag ser det som en hybrid av europeiskt och ME3..

Har bara åkt SWISS business inom Europa och jag måste säga att det är
riktigt bra. Bra mat & service. Får ta och prova SWISS på longhaul också
inom en snar framtid.

@Senator Håller fullt med om dina synpunkter vad gäller TK. Inga leenden
och mycket blandad hårdvara ! Bra priser och loungen i Istanbul gör att jag
ändå nyttjar dem ibland..

Jag är väldigt kluven gällande Turkish. Jag har åkt alla möjliga hårdvaror, vissa fantastiska och andra usla. Men på 20 flighter finns det bara en gemensam benämner: inte ett leende från en Turkish anställd varken i luften eller på marken.
@Senator Håller fullt med om dina synpunkter vad gäller TK. Inga leenden
och mycket blandad hårdvara ! Bra priser och loungen i Istanbul gör att jag
ändå nyttjar dem ibland..
OT svar i den här tråden.

Lite hälsningsfras på landets språk hjälper ofta och personalens bemötande blir lite trevligare.
Jag kan bara några få ord på turkiska men "merhaba" (hej) och "teşekkür ederim" (tack), "bir ‎çay, lütfen" (En kopp te, snälla) var tillräckligt bra att få leende från kabinpersonalen när jag flög med Turkish Airlines sista gånger.

Snabb insticker från dagens aktivitet i Boston. Sembl har åkt till Charleston, SC

13e801d0caad77f335cfd8e9ee32db17.jpg

c5da39ae23ce1e38d33519695fc4e4a0.jpg

Har reist med Lufthansa, Swiss og Austrian i longhaul C... Austrian foretrekkes av meg, både i hardware, software og serviceware ;)

Men jeg liker alle sammen allikevel! :) Bildene får meg til å ha lyst å fly. Bare synd jeg ikke rekker First før de faser ut 747 :(

Toppen