Senaste nytt

Lufthansa ny bokningsklass för business

MartinH

Medlem
Jag ser att Lufthansa verkar ha infört en ny bokningsklass, gamla Business Saver verkar nu heta Business Comfort. I den ingår nu bara 1 x 32 kg incheckat bagage...
Jag har ofta bokat business inom Europa åt mina kollegor då dom har både många och tunga (mer än 23 kg) bagage, det har ofta varit billigare än att köpa till extra bagage, speciellt tunga bagage, men nu blir ekvationen sämre.
Jaja, då kanske jag slipper gnället om att dom inte får några miles till Aegean/Turkish för P-klass...

1777382740567.png

Jaja, då kanske jag slipper gnället om att dom inte får några miles till Aegean/Turkish för P-klass...

Nu förstår jag inte. Business Comfort kan fortfarande bokas i P-klass. Det där är inte en ny bokningsklass utan snarare ett produktnamn. Eller menar du att ni inte längre kommer boka Lufthansa med denna förändring utan att det finns andra flygbolag som passar bättre?

Nu förstår jag inte. Business Comfort kan fortfarande bokas i P-klass. Det där är inte en ny bokningsklass utan snarare ett produktnamn. Eller menar du att ni inte längre kommer boka Lufthansa med denna förändring utan att det finns andra flygbolag som passar bättre?
Ser att jag var lite otydlig. Ja, billigaste business bokas fortfarande i P. Och jag bokar dom (nästan) bara när business är "billig" = P. Så nu blir det oftare billigare att boka eco och betala extra för bagage.
Och ja, du har helt rätt, det är ett nytt produktnamn, men en enhancement att det nu inkluderar bara 1 bagage, när det tidigare (typ 3 veckor sedan) ingick 2 bagage.

Visst är det härligt med flygbolagens ständiga förbättringar? :( Klart som tusan de måste skära ner på förmånerna när de troligen har en stab av dyra personer som skall hitta på nya namn på gamla saker och sedan få det att låta som en förbättring.

Toppen