Senaste nytt

Lufthansa Miles&More Mileage Bargains

Ja, bränsleavgifterna är inte så roliga men tyvärr gäller detta även på alle de 3 största europeiska bolag/koncern som BAEC samt AF/KLM FlyingBlue.

@pep, du kan lägga till ett segment på sträckan SGN-BKK med Thai for samma pris, så jag förstår inte helt vad problemet skulle vara, gäller dock ej för Miles Bargains.

Jag skulle dock hävda att använda poäng/miles från något bolag att åka ekonomiklass på långsträckor är dålig ekonomi. Jag baserar detta på att som oftast kostar en affärsklassresa på poäng/miles 1,5 - 2,0 x priset, medan cashpriset är mellan 2,5 - 5,0 x. Om jag hade 400 000 M&M miles skulle jag lägga dessa på ett par F-resor, eller Miles Bargains....
Tusind tak, @Senator! You made my day! Dette har jeg totalt overset. Så en ultimativ oplevelse må vel være at prøve e.g. LH eller OS den ene vej og så "hjem" med Swiss på den anden...?

Tusind tak, @Senator! You made my day! Dette har jeg totalt overset. Så en ultimativ oplevelse må vel være at prøve e.g. LH eller OS den ene vej og så "hjem" med Swiss på den anden...?

Det är svårt att boka SWISS First class award med andra bonusprograms poäng, så det vore ett bra alternativ att välja just SWISS First class. :)

• Gilla
Reactions: pep

Det är svårt att boka SWISS First class award med andra bonusprograms poäng, så det vore ett bra alternativ att välja just SWISS First class. :)

Vad med lite Singapore Airlines via Singapore? Hur blev det till slut med LH och LX First? Får man boka dessa som FTL?

Tak begge to, hvor er I søde ! SQ er jo ikke LH group og er vel langt dyrere i points samt giver næppe tilslutning til Vietnam (men den kan jeg vel betale mig fra). Et "gode" ved SIN er, at jeg kan flyve direkte Danang til SIN (eller Seoul!) uden at skulle over HAN eller SGN.

Tak begge to, hvor er I søde ! SQ er jo ikke LH group og er vel langt dyrere i points samt giver næppe tilslutning til Vietnam (men den kan jeg vel betale mig fra). Et "gode" ved SIN er, at jeg kan flyve direkte Danang til SIN (eller Seoul!) uden at skulle over HAN eller SGN.

Pep, en stor fördel med M&M är att allt är regionaliserat. Så om din resa är HAN/SGN till CPH, spelar det ingen roll om du använder LH, LX, OS eller TG/SQ. Priset i miles är det samma.

Så, en bra resa till CPH är SGN-SIN-CPH med SQ i re-config B777-200ER med den (näst) nyaste (nyaste finns bara på fabriksnya B777-300ER) Business Class.. Det kostar dig samma som SGN-BKK(TG)-FRA(LH)-CPH(LH) i miles

• Gilla
om din resa är HAN/SGN till CPH, spelar det ingen roll om du använder LH, LX, OS eller TG/SQ. Priset i miles är det samma:
Ny overraskelse! Det anede jeg heller ikke! Jeg lærer meget idag!

Desværre kan man ikke booke Awards med LH group fra Vietnam online ! De siger "Please contact...."

Man kan ikke booke Awards med LH group fra Vietnam online ! De siger "Please contact...."

Ja... men det har alltid varit så :) Tips är att ringa Miles & More i det land där din profil är skriven..Om det inte finns t.ex. i Vietnam ring UK, USA eller något annat engelsktalande land via Skype Out.

Men som alltid, hitta platser du vill ha via andra sökmotor innan...

• Gilla
Oktobermånadens Mileage Bargains är laddade.

Miles & More Mileage bargains

Kostnaden av miles avser för tur och retur per person i Business class från Europa (inkl. Stockholm, Göteborg & Köpenhamn).
Skatter och bränsletillägg tillkommer.

Resetyp: Round-trip
Kabinklass: Business Class
Boka: 01.10.2014 - 31.10.2014
Resa: 01.02.2015 - 28.02.2015

Norra Afrika/Mellanöstern: för 40.000 miles

Riyadh
Nordamerika för 55.000 miles

Atlanta
Bogota
Boston
Charlotte
Chicago
Los Angeles
Mexico City
San Francisco
Seattle
Asien: för 70.000 miles

Beijing
Delhi
Hong Kong
Mumbai/Bombay
Seoul - Incheon
Shanghai - Pu Dong
Tokyo - Narita

Denna gång erbjuder de lite mer intressanta destinationer som t ex Mexico City, Bogota. Inte dåligt värde för 55.000 miles även om man får pröjsa ca 3.500 SEK för bränsletillägg + skatter för resa västerut. (till Asien kostar det runt 5.000 SEK)

Listan med Milage Bargains för retur-flygningar i business class för bokningar i mars månad och resa i juli månad ligger uppe.
Jag tycker det är värt att nämna att tillgången på flygbiljetter för tillfället är riktigt bra, exempelvis New York och Chicago!

70 000 M&M-poäng:

Beijing

55 000 M&M-poäng:

Boston
Chicago
Dallas
Houston
Montreal
New York
Toronto

Mexiko City

Bangalore
Delhi
Mumbai/Bombay

Det finns även en mängd resmål för 20 000 poäng inom Europa som jag inte tagit upp här.

Toppen