Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

JAg trodde min senator status skulle framgå av kortet men ikke....

Jag tror i detta fall Resurs Bank har gjort livet enkelt för sig själv: att undvika hålla reda på när medlemmar åker upp/ner statushissen. Jag tycka att det som SAS/SEB MC gör är ganska meningslöst: att byta ut korten när man åker upp/ner.

Mitt Swiss AMEX har aldrig visat status.

Jag tycka att det som SAS/SEB MC gör är ganska meningslöst: att byta ut korten när man åker upp/ner.

Korkat är det. Det är ofta man är borta och inte kan plocka upp kortet när det ska bytas ut eftersom giltighetstiden är futtiga 1 år. Riktigt dumt. Inte ens AmEx satt så snäva giltighetstider tidigare. Måste ju kosta multum att hålla på som de gör, så konstigt att ingen reagerar på det och drar i handbromsen.

Är det någon som fått fram hur man ser hur mkt miles man fått ihop? (liknande amex/sas MC:s sidor med EB-poäng)..
Ser bara köp gjorda men ej poäng

Prövade en liten summa med Betalo tidigare idag, under transaktionerna på resursbanks hemsida står det bara "Betalo XXX:-" och inget om kontantuttag. Så, det verkar fungera.

Vill dock påminna alla om att kanske inte damma iväg hela kreditlinan (även om det lockar) till ett bankkonto då detta kan medföra att dom helt stoppar betalo alternativt klassar det som kontantuttag ala SEB/SAS MC...

Här finns de allmänna villkoren för (som jag förstår det) alla Resurs banks kort:
https://documenthandler.resurs.com/...rType=natural&docType=commonTerms&language=sv

Under rubriken: D. POÄNG- OCH BONUSPROGRAM står detta:

Följande transaktioner KAN också ifråga om vissa produkter vara undantagna för berättigande till poäng eller bonus (se vid var tid gällande villkor för respektive bonus- poängprogram under aktuell produktinformation på RB tillhörig webbplats):
1) Uttag i automat eller bank/postkontor etc.
2) Köp och växling av valuta.
3) Räkningsbetalning.

Exakt vad som gäller för M&M-korten har jag inte hittat. Ordet "kan" i detta sammanhang och det faktum att det än så länge inte står "kontantuttag" på kontoutdraget inger ju ändå ett litet hopp...

Just nu är det rätt enkelt

Köp i kronor = antal miles

Precis.. men tex har jag gjort några små testhugg på betalo och det står ju "köp" på transaktioner på resursbank. Ville mest se om man på ngt sätt kunde se att det genererat poäng som sedan kommer föras över. Trist o göra stora transaktioner på Betalo och så bidde det inget av det.

Toppen