Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Dbodenfo

Medlem
Skyteam är förstås medvetna om att den skandinaviska kunddatabasen är mycket tillvänd vid Star Alliance och det vore konstigt om inte Lufthansa i en konkurrens situation vill locka över denna kunder till sig genom "erbjudande" vid utträdet ur Star Alliance. Samtidigt är det ett hett byte för Skyteam att etablera fokus på Skandinavien då matarflygningarna kommer kunna gå till AMS/CDG istället för FRA/MUC/ZRH. Så mitt stalltips är att det kommer vara en gynnsam sits att vara EB kontoinnehavare när huggsexan om kunderna väl kommer igång.
kolla på vad som just nu händer i USA med Delta. Efter fadäsen med den agrisiva förändringen för SkyMiles så är det ju både JetBlue och Alaska Airways som givit generösa statusmatchningar.
 

ELOS

Medlem
senator card.PNG
 

ELOS

Medlem
Är du Senator medlem? De ser mera mellan fingrarna på att utfärda kreditkort till senator och HON (som dessutom är gratis)
 

ELOS

Medlem
Jag skickade kopia av min senaste deklaration/slutskattebesked när frågan om kreditupplysning kom. Det var inga problem.
 

ELOS

Medlem
Det blir ny bank DB mitten av 2025, så men antagligen kommer de vilja fortsätta ha tidigare Senator och HON kort förlängda där utan för mycket krusidull
Men min gissning är att LH kommer tillbaka på svenska kreditkortsmarknaden då SAS blir Skyteam. Förstod helelr aldrig varför inte det svenska kreditkortet var gratis för SEN/HON som i andra länder.
 
Toppen