Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Charlie D

Medlem
Givet SAS övergång till Sky Team så har LH nu möjlighet att plocka stora marknadsandelar om man får en kreditkortslösning på plats inom snar framtid…
 

Fredrik

Medlem
Det kommer bero på vad som händer med Eurobonus. Jag tror därmed inte på detta i närtid.

Däremot kan jag förbanna att avtalet med Resurs Bank gick ut just nu.
 

palmen

Moderator
Givet SAS övergång till Sky Team så har LH nu möjlighet att plocka stora marknadsandelar om man får en kreditkortslösning på plats inom snar framtid…
Njae, gemeneman kommer nog inte börja samla Miles & More poäng om SAS lämnar Star Alliance. Däremot finns det nog möjlighet till en större kundbas än de 600 kunder som det sägs att de haft i Sverige.
 

Mikeswede

Medlem
En intressant fråga är om AMEX har en sikt om detta. Kanske en möljighet för LH när nu SAS tappar all förankring i Sverige. Har mycket svårt att tro att huvudkontoret blir kvar i Stockholm. Inom 1 år kommer det att flyttas till Köpenhamn
 

Fredrik

Medlem
En intressant fråga är om AMEX har en sikt om detta. Kanske en möljighet för LH när nu SAS tappar all förankring i Sverige. Har mycket svårt att tro att huvudkontoret blir kvar i Stockholm. Inom 1 år kommer det att flyttas till Köpenhamn
AMEX har ingen åsikt om vilken allians SAS är med i. De vill däremot ha en lönsam affär. Vem vet? Det kanske blir som med Delta? Man kan ju drömma i alla fall.
 

augu12345

Medlem
AMEX har ingen åsikt om vilken allians SAS är med i. De vill däremot ha en lönsam affär. Vem vet? Det kanske blir som med Delta? Man kan ju drömma i alla fall.
Nej men de kanske vill ha partnerskap med ett bolag som har hemvist i ett land de faktiskt verkar i. Amex finns i Norge och Sverige.
 

Fredrik

Medlem
Nej men de kanske vill ha partnerskap med ett bolag som har hemvist i ett land de faktiskt verkar i. Amex finns i Norge och Sverige.
Det år såklart sant men då är det snarare SAS som säger upp det.

Jag är för egen del inte övertygad om nyttan med Amex Elite i och med den här förändringen.

Det blir mycket plottrande i Excel ett tag för att räkna ut mest lönsamma väg framåt. Det är synd att vi bara kan gissa vad som händer långsiktigt.
 

ELOS

Medlem
De vill nog först och främst ha avtal med ett företag som har kunder i Sverige och det kommer sannolikt SAS fortsättningsvis ha. Det ska bli spännande se om vi får se en expansion av Lufthansa group nu till Kastrup, GOT, ARN, OSL
 

ELOS

Medlem
Skyteam är förstås medvetna om att den skandinaviska kunddatabasen är mycket tillvänd vid Star Alliance och det vore konstigt om inte Lufthansa i en konkurrens situation vill locka över denna kunder till sig genom "erbjudande" vid utträdet ur Star Alliance. Samtidigt är det ett hett byte för Skyteam att etablera fokus på Skandinavien då matarflygningarna kommer kunna gå till AMS/CDG istället för FRA/MUC/ZRH. Så mitt stalltips är att det kommer vara en gynnsam sits att vara EB kontoinnehavare när huggsexan om kunderna väl kommer igång.
 
Toppen