Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Jean-Pierre

Medlem
Kan jämföra med om man har M&M kreditkort utgivet i Tyskland. Det lägsta har inget skydd mot förfall, men premium-varianten (GOLD) har det. Inga konstigheter och ju egentligen samma som det varit för svenska korten. (Däremot gör de nu en ändring, så även lägsta korten i Tyskland kommer skydda mot förfall)
 

Johan Gott

Medlem
Känns helt orimligt att det är annat än ”skyddade, äldre poäng” som avses. I så fall skulle M&M behöva skilja på hur poäng är intjänade, och dessutom ha en special-klausul om just kreditkorts-miles, som då INTE skulle ha de vanliga 36mån giltighet. När det dök upp lusläste jag T&C och där står det inget sånt.


Ja, jag tycker också det hade varit orimligt, men blev lite nojig eftersom det handlar om ganska många miles.
 

ELOS

Medlem
Miles and more byter bank inTyskland till Deutsche Bank så nu går det inte att ansöka om kort från gamla utgivaren
 

ELOS

Medlem
Jaha tråkiga nyheter - kopia av mail:

Dear Mr. XXXX



Many thanks for your message which has been forwarded to me. My name is Marc Linkenbach from Miles & More and I am responsible for our international credit card products and partnerships. We very much regret that we will not be able to provide a card product for our members in Sweden from November on. I’ll be happy to give you some explanation on the situation. If you would kindly send me your phone number and a timing which suits you well we can have a conversation by phone.



Best regards,

Marc Linkenbach
Marc Linkenbach
Head of Payment International

Miles & More GmbH
Payment International, FRA M/MP-I

MAC - Main Airport Center
Unterschweinstiege 8
60549 Frankfurt
 

palmen

Moderator
Riktigt dåliga nyheter, vore bra om de kunde gå ut med detta officiellt så man vet vad som gäller framöver.
Miles&More blir ett betydligt mindre attraktivt program om det inte finns något kreditkort
 

ELOS

Medlem
Absolut, jag väntar på samtal. kanske skulle personliga protestbrev från mer än mig till herre Linkenbach vara av värde?
Är det några specifika frågor som forum vill jag ska ställa?
jag tänkte fråga om man inte kan utverka att vi kan få ansöka om det tyska kortet via Deutsche bank.
 

spritfet

Medlem
Absolut, jag väntar på samtal. kanske skulle personliga protestbrev från mer än mig till herre Linkenbach vara av värde?
Är det några specifika frågor som forum vill jag ska ställa?
jag tänkte fråga om man inte kan utverka att vi kan få ansöka om det tyska kortet via Deutsche bank.
Jag är intresserad av att höra om det finns en väg framåt, d v s kommer det ett kort såsmåningom eller är det helt kört?
 
Toppen