Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

ELOS

Medlem
Jag har pratat med Miles and More huvudkontor igår och de säger att ett mail är på väg ut till alla kortinnehavare inom kort där det står om vidare instruktioner. Jag begärde att få förhandsbesked vad informationen innehåll men fick det inte. Har pratat med min kontaktperson på Lufthansa group och tydligen ska det finnas någon form av rutin för övergång till annan kortutgivare. Vi får helt enkelt vänta.....
 

ekf

Medlem
Det är ju lite synd att de inte kunde samordnat informationen med den från Resurs, om det nu stämmer (vilket det säkert gör)...

Höll på att ge upp hoppet.
Jag hade hoppet uppe ett bra tag, men gav upp och styrde om min konsumtion till Strawberry MC. Får se om jag är sugen på att hoppa tillbaka.. Det beror väl huvudsakligen på hur upplägget kommer att se ut.
 

ELOS

Medlem
Ja det är synnerligen märkligt att man inte vill samordna. Men jag har efter kontakt med Resurs fått känslan av att man vill tvinga in befintliga kortinnehavare till Resurs egna kort genom att lämna besked med så kort varsel. De tror tydligen att de flesta inte har andra kort att ta till.....
 

bvs

Medlem
Vore ju kul om det blev ett kort som hade lite fler förmåner också men jag skulle bli förvånad om det blir något annat än nuvarande upplägg.
 

ELOS

Medlem
Det vore i varje fall smart om det gav ett ökat antal poäng/miles då man köper biljetter med Lufthansa gruppen med kreditkortet. Skulle säkert stimulera till det ökade biljettköp.
I andra länder där Lufthansa har kredit kort kan man omvandla intjänade miles till status poäng.
 
Det vore i varje fall smart om det gav ett ökat antal poäng/miles då man köper biljetter med Lufthansa gruppen med kreditkortet. Skulle säkert stimulera till det ökade biljettköp.
I andra länder där Lufthansa har kredit kort kan man omvandla intjänade miles till status poäng.

Skulle inte förvåna mig om man sänker den generella intjäningen till 0,10-0,15p per krona.
 

ELOS

Medlem
Den berömda "enhancement":(
Ja vi får vänta på det där mailet som ska komma från Miles and More när som helst, som helst skulle kommit i förrgår....
 

Johan Gott

Medlem

1695292079127.png




Vanligtvis är Miles & More-miles giltiga i 36 månader. När vi fick beskedet att detta kreditkort skulle försvinna förutsatte jag att mina miles skulle vara giltiga 36 månader från intjäning.
Jag tolkade datumet 30 juni 2024 som den dagen då äldre miles skulle bli ogiltiga (de miles som alltså skyddats av kortet).

Nu har jag märkt att det finns folk som tolkar detta annorlunda: att alla miles intjänade med kortet skulle bli ogiltiga 30 juni, oavsett när de tjänades in.

Vad säger ni?
 

Jean-Pierre

Medlem
Känns helt orimligt att det är annat än ”skyddade, äldre poäng” som avses. I så fall skulle M&M behöva skilja på hur poäng är intjänade, och dessutom ha en special-klausul om just kreditkorts-miles, som då INTE skulle ha de vanliga 36mån giltighet. När det dök upp lusläste jag T&C och där står det inget sånt.
 
Toppen